nizky vypocetni vykon na 2CPU stroji (delsi)

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Čtvrtek Květen 26 09:58:45 CEST 2005

> Rekl bych, ze metodika vicemene neni, presto to ma jistou vypovidaci
> hodnotu. Ja mam podobne pocity, ale procento odhaduji vyssi - 65-70%.
> Samozřejmě záleží na typu úlohy. Už si nepamatuji, co jsem zkoumal, ale
> pamatuji si, že třeba dnetc má na P4 2.4GHz téměř stejný výkon jako PIII
> 1.4GHz. Mimochodem, Pentium-M, což je nadopovaná PIII, má taky podstatně
> lepší výkon na MHz než P4.

No, hlavne je to nesmysl, protoze tenhle udaj variuje s typem ulohy a to
velmi podstatne.
Obecne, cim vice vetveni v kodu tim vice p4 na 1MHz ztraci proti p3. A
naopak. Teoreticky vykon na 1MHz pri idealni uloze (plynuly prisun dat,
zadne zahazovani pripravenych instrukci) by byl dokonce vyssi nez je u p3.
Zalezi samozrejme take na velikosti L2 a take na tom, jak casto je
potreba pristupovat do hlavni RAM, tam ma p4 vyhodu neb obvykle ma k
dispozici rychlejsi pameti (pokud pominu prvni kusy s FSB 100/400, ktere
jsou opravdu srot).

--
Zdeněk Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandriva.contactel.cz