nizky vypocetni vykon na 2CPU stroji (delsi)

Tosuja tosuja na post.cz
Čtvrtek Květen 26 11:52:16 CEST 2005

Zdenek Mazanec wrote:
> No, hlavne je to nesmysl, protoze tenhle udaj variuje s typem ulohy a to
> velmi podstatne.

Ne, ze bych to nerikal...

> Obecne, cim vice vetveni v kodu tim vice p4 na 1MHz ztraci proti p3. A
> naopak. Teoreticky vykon na 1MHz pri idealni uloze (plynuly prisun dat,
> zadne zahazovani pripravenych instrukci) by byl dokonce vyssi nez je u p3.

Ukazte mi realnou aplikaci.

> Zalezi samozrejme take na velikosti L2 a take na tom, jak casto je
> potreba pristupovat do hlavni RAM, tam ma p4 vyhodu neb obvykle ma k
> dispozici rychlejsi pameti (pokud pominu prvni kusy s FSB 100/400, ktere
> jsou opravdu srot).

Jiste. Mluvme treba o Pentiu M. Nevidel jsem zatim moc testu, protoze neni
uplne jednoduche dostat Pentium M na desktop (par vyrobcu ma redukci
pouzitelnou na nekterych jejich deskach, par ma dokonce desktopovou desku).
Pravda, na anandtech.com je neco v linuxove sekci a i na tomshardware.com
najdete nejake vicemene herni testy. Z nich jsem pochopil, ze Pentium M na
2.1GHz se muze smele popasovat s P4 na 3GHz. Prohrava v enkodovani videa,
coz se dalo cekat a samozrejme ani dalsi aplikace realizujici velke toky dat
nejsou pro P-M idealni, ale taky najdete hromadku pripadu, kdy P4 nestaci.
Na desktop bych se rozhodne P-M nebal.

Tosuja
--
Petr "Tosuja" Klima