OT: vzdaleny X-Win terminal

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Pondělí Květen 30 11:45:16 CEST 2005

Ivo.Hanuska na hella.com wrote:
> Původní tazatel (já) nepotřebuje server na Windowsech ale terminálový
> software (tedy software, který mi umožní zobrazit ve Wokňousech obrazovku
> xwin).

Muzete pouzit VNC a muzete pouzit X-Window. Pouziti X-Window je mnohdy
vyhodnejsi a vzhled desktopu je pak prirozenejsi.

U X-Window System je pojem server a klient obraceny. Příklad vše objasní:

Máte výkonný počítač s Linuxem - Linuxový SERVER, říkejme mu LX. A málo
výkonný PC s Windows 98. To je tradičně nazývaný KLIENT, říkejme mu WIN.

Na LX mate nejakou aplikaci, kterou byste rad zobrazoval na WIN.

Postup:

- Na WIN nainstalujete X-Window SERVER. Napr. cygwin.
- Takto nainstalovany X-Window SERVER spustite na vasem WIN PC. Server
nic nedela a ceka na pokyny na portu 6000.
- Pomoci ssh (např. putty) se z WIN prihlasite na LX. Nastavite v
prikazovem radku spravne promennou DISPLAY (nebo v putty nastavite X11
forwarding). Jakmile zadata prikaz pro spusteni Vasi aplikace (napr.
gimp), tak se tato aplikace sice spusti na LX, ale snazi se svoje
graficka data tlacit na X-Window SERVER, cili na to WIN PC, a snazi se
svoje vstupy ziskavat z toto WIN PC.

TIP: Kdyz chcete na WIN PC aplikace poustet jako na opravdovem Linuxu,
tj. z nabidky KDE, spustte na LX program kicker. To zpusobi zobrazeni
panelu z KDE. Tim padem mate na obrazovce dva panely: zcela dole je
normalni panel Windows s tlacitkem start atd. a kousek nad nim je panel
Linuxu. Jak se to dela v Gnome apod. bohuzel nevim.

Proc to delat a proc je to cool: Linuxove aplikace se zobrazuji na
Windows nerozeznatelne od aplikaci Windows. Nejsou uvezneny do jednoho
okna reprezentujiciho Linux desktop (jako v pripade VNC), naopak maji
okna rovnocenna s nativnimi Windows aplikacemi. Takze muzete z okny
Linuxovych aplikaci zcela volne pohybovat.

--
Milos Prudek
http://www.spoxdesign.com - your web usability testing