Linuxove mini PC

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Listopad 5 01:57:16 CET 2005

On Fri, Nov 04, 2005 at 10:29:32PM +0100, Stepan Roh wrote:
> Zdravim konferenci.
>
> Shanim nejake bezhlucne mini PC, na kterem pobezi bez problemu Linux.
> Urceni stroje je router/firewall/webserver/mailserver, tj. bezi stale a
> pouze s obcasnym zatizenim. Hledam proto nejaky stroj, ktery bude mit co
> nejmene pohyblivych soucasti a bude mit nizky prikon pricemz vykon neni az
> tak dulezity.
>
> Zatim jsem zakotvil u
> http://asm.inshop.cz/inshop/scripts/detail.asp?ItemID=83545 - LightBook,
> 533MHz, 3x LAN, 2x serial, Fanless. Jedine, co mi vadi je misto jen na
> [...]
Jo mam ale na tom 533 nefungujou filmy v rozliseni 640x480. Zrovna
z toho pisu. Ja jsem jeste vyrazil disk a protoze mam rychly internet
bootuju (s trochou magie) pres NFS ktere mam v praci ;-). Pro ten
router vam oboji jiste vadit nebude. Provozuji jeste jedno takove
zarizeni s CompactFlash misto disku a to uz je opravdu dobry router,
ktery nespadl a byl dostupny dva roky. Je za nim pripojeno 340 lidi
na internet a kapacita linky je 8Mbit. Vrele doporucuji. Az si ta firma
vydela na cisco za mnoho tisic, nahradim tuto knihu ;-). Dokonce si vede
lepe nezli mikro boardy s integrovanym procesorem od VIA, ktere preci
jenom sem tam z nejakeho duvodu umrely (cca 1x za rok).

-----
 Poznamka pod carou: Je dobre na routeru opravdu nedelat zadne
 nepravosti jako treba ja jsem jednou delal neco s iptables ne uplne
 trivialniho. Zaktivoval jsem tim totiz ip_conntrack aniz bych na to
 daval pozor a dlouho se nic nedelo. Lec pak si nekdo pustil portscan
 (nebo par viru dostalo chut jit ven ) a router chudinka psal:
 ip_conntrack: table full, dropping packet. A zacal zahazovat spojeni.

-- Dalibor Straka