Datove volani Nokia/Oskar

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Úterý Listopad 15 09:18:08 CET 2005

On Tue, 15 Nov 2005 00:06:24 GMT, Jan Kasprzak <kas na fi.muni.cz> wrote:

>  	Ale ten mobil v sobe ma mit analogovy modem, pokud se nepletu.
>  Prece HSCSD(sp?) taky fungovalo v podstate analogove. Nebo ne?
>  Myslim ze na 9600 bych se mel byt schopen spojit, coz by na
>  nutne zasahy melo stacit. Fakt mam pocit ze mi to kdysi fungovalo.

	Mobil analogový modem nikdy neměl, těch 9600 na GSM pracuje
digitálně, HSCSD jenom přibírá další timesloty, ale furt to jede digitálně.
Prostě ti chybí demodulátor, který bys čistě teoreticky mohl udělat
softwarově až v počítači, ale jak na to, to opravdu nevím.

	Navíc pevná linka jede furt stejně, kdežto mobil při horším
signálu běžně přepíná na half-duplex. Nevím, jestli to nějaký ten V.42
nebo co umí uchodit.

>  	Pri GPRS tam cpe packety, ale pri normalnim (=starem) datovem
>  volani tusim ze nikoliv.

	GPRS se liší jenom tím, že digitální pakety cpe po dohodě s BTS i
mimo původní hovorový timeslot.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860