Linux QoS pro VoIP - kdo to pouziva?

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Úterý Listopad 15 21:54:52 CET 2005

On Tue, 15 Nov 2005 18:16:43 GMT, Lubos Moscovic <herrman na herrman.sk> wrote:

>  Prave riesim problem shapovania agregovanej linky a zatial som nasiel
>  (vygooglil), ze by _mohlo_ zafungovat pouzitie ESFQ qdisc. Este som vsak
>  nemal cas to realne odskusat takze, neviem, mozno placam blbosti :-),
>  kludne ma opravte ak som uplne mimo.

	Agregovana linka typu ADSL se shapovat celkem dá, aspoň teda já jsem
měl ADSL s udávanou rychlostí 256/64 a drželo se to pořád přibližně na
245/50 +- 5%, tady problém není, klidně se dá použít HTB a funguje to podle
očekávání. Problém je v konfiuracích, kde to propustnost osciluje mezi
30 a 100% a latence mezi ničím a vteřinou a půl. Toho stavu se dá dosáhnout
třeba tím, že se na jednu bránu bez QoS přímo pověsí dva počítače.

	Je potřeba uvědomit si, co chci dosáhnout a kde se ty packety zdržují.
Pokud mám z venku přetíženou linku a packet mi stojí u providera ve frontě
celou vteřinu (což bývá zpravidla stav, který chci řešit), tak mi žádná
disciplína nepomůže. Jaké má ta linka parametry a co chcete konkrétně řešit?

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860