hledam 2.6 kernel overview jednotlivych casti

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Čtvrtek Listopad 17 14:22:57 CET 2005

On Thu, Nov 17, 2005 at 01:49:16PM +0100, Jiri Kosina wrote:

> To opravdu zavisi na tom co hledate. Seznam podporovaneho hardware?
> Pouzite algoritmy? Podporovane architektury?
>
> Kernel ma pomerne dost prehledne usporadane zdrojaky, takze ledasjake
> informace lze ziskat i pohym brouzdanim zdrojakovym stromem. Ale obavam se
> ze tech informaci je tolik ze je potreba jaksi ten dotaz alespon trosku
> specifikovat, aby bylo mozne odpovedet jinak nez prepastovanim komplet
> zdrojaku jadra :)
>
> Jinak samozrejme mnoho veci (pravda s ruznym stupnem aktualnosti) muzete
> najit ve zdrojacich jadra v adresari Documentation/. To je mozna dobry
> [...]

dam priklad. koukal jsem dnes na root, videl jsem odkaz na zfs pro
opensolaris, pak jsem tak brouzdal, prisel jsem na srovnani s rhelem, kde jsem
se dozvedel, ze je v jadre neco jako lvm2. ovsem na to jsem se dostal proste
nahodou.

V Documentation/ je sice plno informaci, ale ne zrovna o vsem a nektere casti jadra,
hlavne novejsi, tam proste vubec nejsou.
nejsem programator a nemam nejak chut a cas se jednim stat, takze prolezani zdrojaku
me moc nejede.

hledam proste misto, kde by se nejak shromazdovala dokumentace o ruznych
featurkach jadra tak, aby to bylo prehledne i kdyz clovek nevi co presne to
jadro umi.

kdyz clovek najde nejake informace, tak jsou casto zoufale zastarale.

staci me rict, ze bez cteni zdrojaku a prolezani archivu mailinglistu na lkml
nemam sanci a je to:)
dik
mk