hledam 2.6 kernel overview jednotlivych casti

Jiri Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Listopad 17 14:43:24 CET 2005

On Thu, 17 Nov 2005, Martin Kraus wrote:

> dam priklad. koukal jsem dnes na root, videl jsem odkaz na zfs pro
> opensolaris, pak jsem tak brouzdal, prisel jsem na srovnani s rhelem,
> kde jsem se dozvedel, ze je v jadre neco jako lvm2. ovsem na to jsem se
> dostal proste nahodou.

Nojo, on na ty featury ktere clovek potrebuje asi narazi az ve chvili kdyz
se po nich zacne cilene shanet, jeslti existuji nebo ne :)

> V Documentation/ je sice plno informaci, ale ne zrovna o vsem a nektere
> casti jadra, hlavne novejsi, tam proste vubec nejsou. nejsem programator
> a nemam nejak chut a cas se jednim stat, takze prolezani zdrojaku me moc
> nejede. hledam proste misto, kde by se nejak shromazdovala dokumentace o
> ruznych featurkach jadra tak, aby to bylo prehledne i kdyz clovek nevi
> co presne to jadro umi. kdyz clovek najde nejake informace, tak jsou
> casto zoufale zastarale.

Ono je to tak ze vyvoj kernelu probiha pomerne rychlym tempem, takze
nejake jeho dokumentovani je vzdycky o nekolik kroku pozadu. Je nekolik
moznosti jak se drzet up-to-date s aktualnim vyvojem

- sledovat kerneltraffic [1]. Ten kdo se nezajima opravdu primo o
vnitrnosti kernelu a aktivne se na vyvoji nepodili nema cas na sledovani
lkml, kerneltraffic je takovy periodicky vycuc toho nejdulezitejsiho a
clovek se aspon castecne udrzi v obraze.

- cist Changelogy k jednotlivym kernelum. Nevyhoda je ze neni vzdy
trivialni odlisit co jsou dulezite a velke zmeny a co jen bugfixy, navic
jsou ted Changelogy pomerne rozsahle

- obcas si precist/poslechnout nejakou shrnujici prezentaci. Jonathan
Corbet z LWN.net ma kazdy rok na konferenci OLS takove summary co se za
posledni rok udalo. Letosni je na [2]. URL na predchozi rocniky lze
trivialne odvodit z URL pro letosni :)

[1] http://www.kernel-traffic.org/
[2] http://lwn.net/talks/ols2005/

--