Debian testing i386 vs. AMD64

Tosuja tosuja na post.cz
Pondělí Listopad 28 14:25:46 CET 2005

NOVOGEAR novogear na novogear.cz wrote:
> Planuji na jeden novy server nainstalovat Debian.
> Protoze to bude server, ktery nebude dostupny z
> internetu a bude na nem nainstalovany jen zaklad +
> samba a obsahuje hardware (RAID) ktery soucasna stable verze
> nepodporuje, tak jsem uvazoval ze pouziji verzi testing.
> Procesor je Intel Xeon Dual Core proto jsem chtel pouzit
> port pro AMD64, tj. pro 64bit procesory, ktera funguje i
> s timto procesorem. Zarazil mne vsak tento blog na
> http://www.abclinuxu.cz/blog/bsd_blocek/2005/11/27/111000
> kde autor pro verzi AMD64 ma vyhrady.

==> Pokud neni port pro AMD64 mezi oficialnimi porty, nedelejte to. Ja jsem
ho zkousel na pracovni stanici (Athlon 64) pred nekolika mesici a nebyl to
dobry napad, i386 verze byla stabilnejsi. V AMD64 portu par veci nejelo,
nektere programy systematicky padaly (Firefox....)

  > Je mi jasne ze by tam mela byt verze stable, ale ja prece jen
> preferuji novejsi verze a stejne bych to musel cele prekopavat
> kvuli podpory RAIDU.

==> Myslite?

> Nebo plati ze testing na server rozhodne ne?

==> No, testing nema bezpecnostni updaty, ale na druhou stranu - mame radu
serveru "zakonzervovanych" ve stavu, v jakem se nainstalovaly, menilo se
sveho casu pouze jadro. Mame dosti restriktivne nastaveny firewall a nemame
problemy. Zalezi na tom, co na tom serveru pobezi. Jak rikate, tak nebude
dostupny z internetu (coz vam nebrani nasadit restriktivni firewall), takze
by se testing dal snest.

Tosuja
--
Petr "Tosuja" Klima