format disku nejde! Ze by moc velky disk?

Oqak node.ch na centrum.cz
Neděle Říjen 2 10:26:30 CEST 2005

> DOS table (Inak i partition table) - informuje system ako je rozdeleny
> disk, cize zavadza tzv particie.
> ext3fs - je suborovy system, ktory moze obsadzovat jednu particiu, ale

Uz to chapu, kdyby bylo reseno partition table, tak vim o co jde, to jsou
max. ty 4 pri.partition na disk.

> kludne si ho mozete vytvorit na celom disku bez particii. Je to
> nestandartne, ale fukcne.

Tak to nevim jak.

> Pokusal sa vam nieco (chyba informacia o particii a disku) pripojit, ale
> zistil, ze tam chyba journal pre ext3fs. Nie som si isty, ci vam to
> pripojil aspon ako ext2fs.

Bohuzel ten kernel nepodporuje ext2fs (pry pro malo mista v ROM). Umi i
FAT32, ale pak mi zase dochazi ke kolizi s cestinou vs. Samba,  FTP.

> Na prvom disku podla BIOS-u. Myslim, ze by to mohlo byt hda a prvej
> particii sa snazi najst FAT. Asi mate v /etc/fstab dane, ze tam ma byt
> vfat, alebo auto a skusa aj vfat.

Ano, zkousi hledat automaticky vsechny filesystemy, to je asi v poradku.

> Skuste si ho stiahnut. Ale nemyslim, ze by to bolo v tom.

Bohuzel bych ho musel specialne zkompilovat, pokud to ale nepujde jinak :-(

Jinak je k mani jeste tato sada utilit:
http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/unslung/wl500g/ - jestli vas tedy trkne
neco "podobneho"?

> Je ten disk v poriadku? Co keby ste ho prekontrolovali utilitkou
> badblocks a kedze na nom este nemate udaje tak i so zapisom. Mohlo by
> vam to ozrejmit vase problemy.

Ty disky jsou novy (mam 2) a jiny filesystemy tam vytvorim v poradku, pod
wokny anebo Partition Magicem.

> Pozor. Ako ho budete kontrolovat tak, ze bude pripojeny cez USB tak to
> moze trvat velmi dlho. Mozno bude v kazdom pripade pre vas vhodne pouzit
> prepinac -vv, lebo si inak budete mysliet, ze sa zasekol a nic nerobi.
>
> Ak je to SATA, tak este bude zaujimava informacia, ci s tym nema problem
> jadro rady 2.4. Asi by som sa pokusil pouzit jadro z rady 2.6, ked uz
> pre nic ine, tak preto, ci sa tie problemy nestratia.

No, ve skutecnosti je to SATA disk redukovany na PATA2USB radic. Takze pro
nas (a pro Linux) je to pouze USB Storage device. Vsude jinde mi to funguje
(pod Wokny, v DOSU s PartMagicem), no problemo.