format disku nejde! Ze by moc velky disk?

Oqak node.ch na centrum.cz
Neděle Říjen 2 10:26:39 CEST 2005

> se z toho asi po... Jak ten disk teda mam pripojit?
>
> Jediny co jsem zjistil je ze cim mensi dam naformatovat partition, tim
> pozdeji to zbuchne!
>
> Navic mi nejde rozbehat zadny ext3fs driver pod Woknama.

To bouchne pod windows ?

    ** ne, tam bych jen posleze nasypal data.

Normální problém s velkým diskem - pod win se musí povolit podpora
velkých disků v registrech.

    ** i pod W2K3? To snad ne-e :-)

Jinak pokud ho chcete používat pod linuxem skuste přemazat začátek disku
nulama a vytvořit znovu oddíl nástroji pro linux ty by neměly mět
problémy ovšem ještě předtím si skontrolujte zda jádro detekovalo
správně jeho velikost.

    ** no a co ty reporty z /proc/partitions ? To je v pohode ne?

Jinak skuste si přečíst něco o geometrii disků zde:

http://www.abclinuxu.cz/clanky/jaderne-noviny/jaderne-noviny-265

zda nemáte nějaký problém že tam nějaký program zapsal špatnou velikost
a tím pádem to potom krachne.

    **  diky za link.
    ** dalsi perly co jsem objevil - Pod Partitionmagicem neudelam FAT32
vetsi, jak 199GB :-(( Znate nejake live-distro, kterym mohu pohodlne
formatovat a rozdelovat disky vynulovat disk... Prikaz dd (ten tam mam) asi
neni to pravy...