/usr/sbin/useradd a pøepis souborù verzí z /etc/skel

Karel Zak kzak na redhat.com
Čtvrtek Říjen 6 16:08:15 CEST 2005

On Thu, 2005-10-06 at 14:32 +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
> Karel Zak <mailto:kzak na redhat.com> wrote:
>
> 	Ale Karle, chápu, že koho chleba jíš, toho píseň zpívej...

Nemyslim... proste jsem u toho a vidim jak ta distribuce vznika. A je mi
jasne, ze podobne jsou na tom i jine distribuce (vcetne tech zcela
nekomercnich).

> 	Už pro vstup to nechce spoustu údajů? Třeba naprosto bezpředmětnou registraci?

 Hledat mezi bugama muzes i bez registrace. Pro pridavani
komentaru/reportu musis byt zaregistrovan (chce to email a real name).
Me to nepripada prehnane...

> 	Jinými slovy, vývojáři debatují nad technickými aspekty a pokud náhodou
> naleznou chyby, tak je nikdo stejně neopravuje v zaplacených krabicích se supportem,
> protože to přece není nutné..

 Opravuje pokud se dojde k tomu, ze je to kriticka chyba nebo chyba ze
supportu kdy se po debate ze zakaznikem dojde k tomu, ze chybu je
opravdu nutne opravovat. Mozna ti to bude znit divne, ale jako nejvetsi
problem distribuce z pohledu zakazniku nejsou neopravene chyby, ale
naopak moc oprav u veci ktere je netrapi (to je realny feedback od
zakazniku!). Proto se primarne ceka na reakci zakaznika -- proste kdo si
nestezuje nema problem a je blbost mu nutit update takoveho balicku.

> Promiň, ačkoli věří, že v Issue Trackeru to nikdo nereportoval, sám jsi našel, že
> BUGzila o tom ví a to dokonce 2x (duplicitní report) - možná budu mít naprosto hloupou otázku,
> ale pokud jsou tyto dva světy oddělené tak, jak se mi tu snažím podsunout,
> jak tedy support opravuje chyby a bezpečnostní problémy?

Ne. Support prijme bug a pokud je ho nutne opravovat tak ho preleje do
bugzilly s nalezitou prioritou kde ho nasledne developer opravuje a
zaroven se bug vede jako bug nutny zahrnout v pristim update.
(Zjednodusene receno, ten proces je jeste trosku slozitejsi o
schvalovani bugu a oprav nekolika lidma apod.). Dulezite je, ze narozdil
od bugzilly todle neni jen na vyvojari, ale je no nalezite officialnejsi
proces a dukladnou evidenci a prioritou.

Je proste nerealne opravovat vse na co se pride. Ve finale by to bylo
pro zakaznika bylo moc drahe (a ne cenou prace, ale velikosti takoveho
update)...

> 	Ne toto není pravda - chceš říci, že všechny opravy, které RedHat
> pro EL systémy pravidelně (asi tak 4x za rok) vydává jsou security problémy?

 Ja neco rikal o security? Ja rikam: -- koupil jsi si produkt, mas
problem -> stezuj si na officialnim supportu. To je vse. To ze si nekdo
nestezuje nebo si stezuje na nespravnem miste je jeho problem...

	Karel

PS. zalamuj radky :-)

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>