/usr/sbin/useradd a prepis souboru verzi z /etc/skel

Karel Zak kzak na redhat.com
Neděle Říjen 9 14:49:43 CEST 2005

On Fri, 2005-10-07 at 22:15 +0200, Peter Surda wrote:
> On Fri, 07 Oct 2005 19:30:23 +0200 Karel Zak <kzak na redhat.com> wrote:

> Otazka totiz neznie, CI updatovat, ale KEDY updatovat. Software bez chyb
> neexistuje (mozno qmail :-)). A ked na nejaku tu chybu nadabim, tak zvycajne
> dava zmysel updatenut hned, a nie cakat na nejaky tyzdnovy alebo mesacny
> release-interval.

Plati zlate pravidlo: kazdy zakaznik chce opravit pokud mozno prave a
pouze jen chyby, ktere ho trapi, ale naopak nechce aby se sahalo na
balicky u kterych nema problem. Bohuzel podle tohoto pravidla nejde
delat distribuci... A docela by mne zajimalo jak by si kritici RH
predstavovali, ze by se mela distribuce typu RHEL delat (komercne:-).
Vazne by mne to zajimalo a nemyslim to zle.

Jinak pochopitelne security zaplaty jsou v kategorii "hned". Red Hat
jeste dela dalsi variantu a to je "hotfix", ktery je take "hned", ale je
to develeper->urcity_zakaznik (tedy bez QA).

Ono je take dobre si uvedomit, ze rada chyb jsou veci co zneprijemnuji
zivot nebo nuti uzivatele delat neci jinak, ale zaroven to jsou to veci
co nejsou tak fatalni, ze by byl ohrozen chod celeho stroje. Rada lidi
si pak radeji pocka na otestovane a hromadne reseni vsech podobnych veci
ve svem systemu. (To "hromadne" take snizuje cenu za administraci.)

> Je kludne mozne, ze vacsina vasich zakaznikov skutocne uprednostnuje metodu,
> ktoru si popisal.

Nejen to, rada zakazniku by dokonce rada aby cyklus nebyl ctvrtletni ale
delsi :-)

> V tomto mejling liste s nou vsak neuspejes.

Ale mi se bavime o RHEL, nikomu nic nenutim a dobre vim, ze
administrovat nejake servery a delat update jde i jinak. Jsou to dva
dost odlisne svety a obcas je smutne, ze to lide v linux komunite nejsou
ochotni uznat a koukaji na na podobne veci dost z nechuti a zapominaji,
ze to ve finale prinasi i samotne komunite rozvoj v podobne oprav a
vyvoje open source veci.

>  A osobne si
> myslim, ze takto sa plny potencial linuxu nevyuzije a zanikaju jeho komparativne
> vyhody oproti uzavretemu softwaru.

Obavam se, ze radu lidi ve firemni sfere vubec nezajima potencial neceho
a je jim jedno je-li to open nebo close. Dulezite je dostanou-li co ke
sve praci co potrebuji a co je to bude stat. Mozna je to smutne, ale
svet je takovej. Dobre je, ze se linuxu dari uspesne vtesnat se i do
teto kategorie a obstat (i cenove) treba prave tou otevrenosti a
existenci nejake komunity (i kdyz to finalniho uzivatele treba
nezajima).

	Karel

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>