/usr/sbin/useradd a prepis souboru verzi z /etc/skel

Peter Surda surda na shurdix.com
Neděle Říjen 9 16:14:39 CEST 2005

On Sat, 08 Oct 2005 10:40:22 +0200 Karel Zak <kzak na redhat.com> wrote:

>Plati zlate pravidlo: kazdy zakaznik chce opravit pokud mozno prave a
>pouze jen chyby, ktere ho trapi, ale naopak nechce aby se sahalo na
>balicky u kterych nema problem.
Takato formulacia je kratkozraka, skor by som povedal, ze ludi to nezaujima ako
ze sa na to nema sahat. V takom pripade odlozia update na neskor. Aj ja to tak
robim.

>Bohuzel podle tohoto pravidla nejde
>delat distribuci... A docela by mne zajimalo jak by si kritici RH
>predstavovali, ze by se mela distribuce typu RHEL delat (komercne:-).
>Vazne by mne to zajimalo a nemyslim to zle.
Prve pravidlo je oddelit administraciu (to robia administratori) a udzrbu
distribucie (to robi distributor). Ked niekto slepo kopiruje co robi
distributor, hmm, tak by mal mozno celu administraciu outsourcovat a usetri
peniaze.

>Ono je take dobre si uvedomit, ze rada chyb jsou veci co zneprijemnuji
>zivot nebo nuti uzivatele delat neci jinak, ale zaroven to jsou to veci
>co nejsou tak fatalni, ze by byl ohrozen chod celeho stroje.
Konkretne v tom pripade co som poslal mi nova samba uplne pokazila chod siete.
Keby som cakal niekolko tyzdnov na novy update z RH tak by uzivatelia moc
spokojni neboli ;-).

>Rada lidi si pak radeji pocka na otestovane a hromadne reseni vsech podobnych
>veci ve svem systemu. (To "hromadne" take snizuje cenu za administraci.)
Ako vzdy, je to tradeoff (riziko problemu sposobene znamou chybou versus riziko
problemu sposobene chybou neznamou). Inac aj ja tento problem poznam, kedze mam
vlastnu distribuciu. Novu verziu vzdy testujem na testovacich masinach predtym
nez to dam zakaznikom. Podla mna vsak cakanie nie je nahrada za rizikovy
manazment a ten, co si to mysli, straca peniaze.

>Nejen to, rada zakazniku by dokonce rada aby cyklus nebyl ctvrtletni ale
>delsi :-)
Podla mna skutocne tito urobia lepsie, ked budu pozivat Windows.

>Ale mi se bavime o RHEL, nikomu nic nenutim a dobre vim, ze
>administrovat nejake servery a delat update jde i jinak. Jsou to dva
>dost odlisne svety a obcas je smutne, ze to lide v linux komunite nejsou
>ochotni uznat a koukaji na na podobne veci dost z nechuti a zapominaji,
>ze to ve finale prinasi i samotne komunite rozvoj v podobne oprav a
>vyvoje open source veci.
Lenze citatelia tejto konferencie vacsinou nie su distributori, ale
administratori a uzivatelia, ktori s distributorom nemaju zmluvu o udrzbe a ich
preto nezaujima, ze existuje aj iny pohlad.

>Obavam se, ze radu lidi ve firemni sfere vubec nezajima potencial neceho
>a je jim jedno je-li to open nebo close.
Ano. Ale tym stracas hlavnu vyhodu pred inymi ucastnikmi na trhu, a sice
decentralizovany support a namiesto toho nastupuje ako to ludia poznaju od
Microsoftu "vendor lock-in". Linux nie je tym cim je len kvoli technickej
stranke. Je to aj kvoli komunite. Bez komunity je to iste ako ine systemy. Podla
mna to ako dlhodoba strategia preto neuspeje.

Pozri, ja tvojim argumentom rozumiem a rozumiem aj, ze v kontexte Red Hat-u
(ktory je najvacsim distributorom) davaju zmysel. Sam som tu uz parkrat
obhajoval niektore svoje argumenty frazou "chce to zakaznik, tak je to dobre".
Ale dosledkom je odliv komunity, to zase musi byt jasne ludom z Red Hat-u. Je
kludne mozne, ze Red Hat to dokaze vykompenzovat, ale potom to uz nebude Linux
:-).

>	Karel
>Karel Zak <kzak na redhat.com>
S pozdravom,