[[Atilinuxbeta] Package Maintainers - 8.18 Re-release]

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Čtvrtek Říjen 20 09:37:37 CEST 2005

On Thu, 20 Oct 2005 07:06:29 GMT, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek <PaJaSoft na FoNet.Cz> wrote:

>  	A jste schopen pochopit, ze ten jejich driver NIKDY neotevřou, dokud
>  budou právne platit licence (určitě víte, jak dlouho to platí) a část
>  takového intelektualniho vlastnictvi bude v tom driveru? Tady nejde o to,
>  zda-li vývojáři chtějí, jde o to, zda-li je to právně možné...

        Ano, prohlašuji, že jsem plně při smyslech a souhlasím s názorem, že
ATI nemůže vypustit svoje ovladače pod GNU/GPL ani jinou podobnou licencí,
protože obsahují kód licencovaný třetími stranami.

        Ovšem stejně jasné je i to, že:

- GPL ovladač pro Radeon momentálně do 9150 plně podporuje 2D i 3D zobrazení,
výstupy na DVI a snad i TV, takže vznik sobodného ovladače je technicky
možný.
- ATI porušuje GPL.

>  	A vezmete-li si strukturu příjmů této společnosti (je na burze,
>  údaje musí dávat povinně), tak jistě víte, že je Linuxová komunita vůbec
>  netrápí a kdyby bylo čistě na ni, tak ji uřízne úplně a rozhodně se to na
>  přijmech neprojeví - osobně odhaduji tak 2% v horizontu let.

	Pro linuxovou komunitu by bylo uříznutí lepší - aspoň by se víc sil
soustředilo na GPL ovladač i pro novější "brka" od ATI.

>  	Ostatně, kdo Vám brání používat na jejich chipsetech vga16 nebo svga
>  driver - vždyť ty jsou pure GPL - a obraz máte taky...

	Mě nikdo nebrání ani v používání binárního ovladače - žádnou licenci
neporušuju. Je jenom otázkou, jestli mi vadí porušování GPL ze strany ATI
(ano) a jestli se mi pak taky chce jim v této činnosti pomáhat (rozhodně ne),
popřípadě jí ještě děkovat, že byla tak laskavá, že tady to porušení GPL
pro nás, její zákazníky, nadále uskutečňuje - a tady ať už si každý rozhodne
sám.

BTW: Váš MS Outlook nezachovává hlavičku "References:", to je bug nebo
feature?

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860