instalator v Linuxu

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Středa Duben 5 17:56:14 CEST 2006

Martin Bajer wrote:

> To ma (skoro) kazda distribuce jinak.
> Treba "apt-get", k tomu graficka nadstavba "Synaptic" a instalator
> jednotlivych balicku "Gdebi" ?

> "Desktopovy Linux" je chybna, matouci formulace, prominte.
>  Navrhuji "Desktopovy pocitac s GNU/Linuxem".

A delsi/komplikovanejsi oznaceni byste po ruce nemel? :-)

>  Videl jsem tak docela dost lidi mezi 60-70 roky, kteri se v tomto veku
> rozhodli zacit pouzivat pocitac, ale zadny nemel tendenci si neco
> stahovat za ucelem instalace. Spise sam rekne, ze mu neco chybi resp. se
> zepta jak neco udelat. Mozna ta babicka neni vhodny priklad?

> viz predchozi otazka. Proc bych si mel stahovat nejaky balik z webu,

Treba proto, ze v zadnem oficialnim repository neni.
Jak proste mily Watsone.
> kdyz mohu nadefinovat zdroje baliku a mit pristup ke vsem programum,
> aktualizacim, ... komfortne a bezpecne z jednoho mista ?

>  Takhle je zpusob jak neco nainstalovat ve Windows. V GNU/Linuxu se
> typicky pouziva balickovaci system ...
A proc by balickovaci system nemel byt schopen udelat takovehle
rozliseni? root muze vsechno, uzivatele jen programy do sveho domovskeho
pripadne do /opt.

>  IMHO bezny uzivatel by nemel ani
> instalovat, ani spoustet program stazeny z webu.
>
>  Zda se mi, ze na GNU/Linux nahlizite ocima uzivatele Window$ :)

Co je na tom spatneho?

Libor