ext3 a 10% pre roota + ktory zurnal

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Pátek Duben 21 14:14:31 CEST 2006

Dobry den.
Kdesi som sa docital, ze na ext3 (alebo kazdom filesysteme?) sa
vyhradzuje 10% miesta pre root-ako ochrana proti zaplneniu.
Okrem toho, ze je to IMHO zbytocnost (hlavne tych 10%), tak idem teraz
vytvarat jednu 370GB particiu ext3 a rad by som to nastavil na 0%/0,1%.

1A)
Da sa to? Ako?
1B)
Da sa to prestavit ja na uz vytvorenej particii s datami? (aspon znizit
vyhradene miesto)

2)
Aky zmysel ma toto obmedzenie? (nech sa cosi priucim :)

3)
Rovnako tak sa neviem rozhodnut, kt. "typ" zurnalovania si vybrat, cital
som to v eng viackrat, ale "realne pripady"-rozdiely som nevygg (asi
moja chyba, ale nevedel som trafit spravne slovicka).

Dakujem, pekny vikend.

--
Jan Kunder
jan.kunderHATESPAMgmail.com