ext3 a 10% pre roota + ktory zurnal

Martin Špirk martin.konference na seznam.cz
Pátek Duben 21 14:30:37 CEST 2006

Dne pá 21. dubna 2006 14:14 Jan Kunder napsal(a):
> Dobry den.
> Kdesi som sa docital, ze na ext3 (alebo kazdom filesysteme?) sa
> vyhradzuje 10% miesta pre root-ako ochrana proti zaplneniu.
> Okrem toho, ze je to IMHO zbytocnost (hlavne tych 10%), tak idem teraz
> vytvarat jednu 370GB particiu ext3 a rad by som to nastavil na 0%/0,1%.
>
> 1A)
> Da sa to? Ako?

mkfs -t ext3 -m 0
mke2fs -j -m 0

> 1B)
> Da sa to prestavit ja na uz vytvorenej particii s datami? (aspon znizit
> vyhradene miesto)

tune2fs -m 0

> 2)
> Aky zmysel ma toto obmedzenie? (nech sa cosi priucim :)

Domnivam se, ze kvuli havarijnim situacim kdy se zaplni disk, aby se alespon
root mohl prihlasit a dat to dohromady. Mam smysl na /, /var apod. na ciste
datovych oddilech (/home) nastavuji 0.

> 3)
> Rovnako tak sa neviem rozhodnut, kt. "typ" zurnalovania si vybrat, cital
> som to v eng viackrat, ale "realne pripady"-rozdiely som nevygg (asi
> moja chyba, ale nevedel som trafit spravne slovicka).

Nedelal bych z toho vedu, ale pokud byste chtel, tak to hodne zalezi na
zpusobu pouziti a v tom pripade je nejlepsi udelat si nejake testy.

	Martin