KOMERCE: Re: OT: platba za verejnou ip

Petr Klíma Petr.Klima na madeta.cz
Středa Srpen 9 10:12:25 CEST 2006

> 	Přechod je záležitost komponent, které jste nakoupili... to, že Win9x jsou dávno non-supported systémem s primitivními možnostmi podnikové administrace je věc známa od začátku, tak to prosím jako argument zde nepoužívejte... CISCO IPv6 (s výhradami) podporuje, pokud máte zastaralé, neškálovatelné a neupgradovatelné krabice (je to pouze o výkonu procesoru a verzi IOSu), je to opět Váš problém..., switchů se IPv6 jak správně poznamenal kolega v principu netýká, pokud tedy neprovádíte nějaké nestandardní šílenosti nad layer2. Zbytek je o ochotě a schopnostech administrátorů toho jména (= nemluvím tedy o oprašovačích a posunovačích krabic).

1. zalamujte radky, spatne se to po Vas cte.

2. K Win9x ... pro přístup na ERP je jpoužíváme jen jako terminály s
tiskárnou, nektere GDI tiskarny pod linuxem proste nerozchodite
A TO JE ARGUMENT

3. K administraci W9X ... co chcete adminstrovat? nic tam nebezi krome
driveru tiskarny a znakoveho terminalu do ERP
A TO JE spatny ARGUMENT ale je

4. K DOS systemum ... Nevidím důvod proč vyhazovat cca 30 PC s 3(4)86
procesorem, rád je používám jako terminály a na 4 MB RAM s linuxem taky
moc nepochodim
A TO JE DALSI ARGUMENT

5. switche a routery jsou CISCA a u nich neslo ani tak o HW, SW ale o
nastaveni problemy s rozchozením a odladěním ...

6. neexistuje příliš IP telefonů, ústředen a jiných IP zařízení která by
uměla ipv6, pokud existují jsou většinou o ŘÁD dražší ...
A TO JE DALSI ARGUMENT

7. o schopnostech aministratoru ... verte tomu, ze je rozdil
administrovat sit s 20 PC a sit se stovkami PC a desitkami pobocek po
republice ... vyzkousejte a uvidite jestli jste schopny na 200 km soupat
krabice v pobocce ;-) - kdepak musite mit vsechno udelany poradne a na
jistotu

A to nejdůležitější

PROČ BUDU MĚNIT IPV4 ZA IPV6 KDYŽ NÁM SÍŤ IPV4 FUNGUJE SPOLEHLIVĚ

Zatím prostě není zájem, firmám to nepřináší větší výhody než jsou
náklady na přechod.

Bavime se o tom PROČ se ipv6 zas tak moc NEPROSAZUJE a já Vám dávám důvody.

> 	Která firma nepoužívá nakoupiné ICT k řízení provozu? A přesto jich spousta IPv6 používá... proč asi? Co třeba road-wariory v základní výbavě bez nesmyslného konfigurování a dalších (zbytečných) investic do ICT?

Téměř všechny firmy ICT tak používají, to mate pravdu. Jen mi schazi ten
příklad velké výrobní spolecnosti která používá ipv6 ...

Mohl byste mi osvetlit jak mi v DNESNI době pomůže ipv6 s road-wariory?
Pokud vim, ani mobilni operatori, ani jini provideri ipv6 moc netlaci a
"tunelovani" ipv6 -> ipv4 a potom zpatky ipv4 -> ipv6 i kdyz je to
podporovane asi to asi nebude to prave ...

> 	Tím chci jen říci, že zastaralostí vlastního ICT zdůvodňovat nepotřebu a složitost implementace IPv6 je sice zajímavý postup (přiznám se, že takto veřejně s konkrétní firmou (doménu spojuji s Vaším zaměstnavatelem... tak už vím, proč si zase příště v Hypernově nekoupím svůj oblíbený výrobek.. inu selhalo ICT a Madeta nedodala včas...:-)) se to jen tak někdo neodváží na plnou pusu říci), ale obávám se, že možná najde sluchu u managerů ve Vašem vedení, nikoli u profesně orientovaných lidí zde v konferenci...

Hm ... Nechápete mne

Firmy nejsou Státní správa aby kupovaly každý 3. rok nový HW, kdo to
dělá vyhazuje peníze oknem.

To co funguje a dostačuje k dosažení cíle se nemění.

Náš HPUX server má JEN 4 CPU po 670 MHz a 4 GB RAM, je 7 let starý -
Máme ho vyměnit?
I když utahá 4x 1.8 Xeon s 8 GB RAM v DB operacích (testováno se stejným
ERP)?

Máme přejít na grafické terminály abysme byli IN? I když zpomalujou
práci, 2xvic zatěžujou server a mají 5x větší nároky na pásmo?

Ne, ne, neni to o tom být IN ,ale o tom aby to dělalo co má ...

A pokud v Hypernově nenajdete svůj oblíbený MADETA výrobek, věřte že se
spíš nedohodli obchoďáci, boural kamion a nebo hledáte ve špatném regálu.

    Petr Klíma