KOMERCE: Re: OT: platba za verejnou ip

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Srpen 9 11:05:03 CEST 2006

Petr Klíma <mailto:Petr.Klima na madeta.cz> wrote:
> 2. K Win9x ... pro přístup na ERP je jpoužíváme jen jako terminály s
> tiskárnou, nektere GDI tiskarny pod linuxem proste nerozchodite
> A TO JE ARGUMENT

	Někdo asi šetřil na nepravém místě... místo síťové tiskárny pro workgroupu prostě koupil personální tiskárnu a pak k tomu za drahé peníze živí další PC, se všemi důsledky, které z toho plynou... (jak takovou síť po republice spravujete?:-))

> 4. K DOS systemum ... Nevidím důvod proč vyhazovat cca 30 PC s 3(4)86
> procesorem, rád je používám jako terminály a na 4 MB RAM s
> linuxem taky
> moc nepochodim
> A TO JE DALSI ARGUMENT

	Neberu... Wyse grafické terminály v podstatě ve své době více paměti neměly (pravda, ty nejlepší co jsem měl možnost vidět v akademické sféře měly 8MB za opravdu nekřesťanskou sumu) a přesto jsme na tom běhali vše, co bylo třeba... a graficky.

> 5. switche a routery jsou CISCA a u nich neslo ani tak o HW, SW ale o
> nastaveni problemy s rozchozením a odladěním ...

	= problém s administrátorem jakožto entitou?

> 6. neexistuje příliš IP telefonů, ústředen a jiných IP
> zařízení která by
> uměla ipv6, pokud existují jsou většinou o ŘÁD dražší ...
> A TO JE DALSI ARGUMENT

	Nebo taktéž zcela zdarma... záležína úhlu poledu..:-)

> 7. o schopnostech aministratoru ... verte tomu, ze je rozdil
> administrovat sit s 20 PC a sit se stovkami PC a desitkami pobocek po
> republice ... vyzkousejte a uvidite jestli jste schopny na 200 km
> soupat krabice v pobocce ;-) - kdepak musite mit vsechno udelany
> poradne a na
> jistotu

	Nemluvím o firmičkách se 100m2 kancelářské plochy...

> PROČ BUDU MĚNIT IPV4 ZA IPV6 KDYŽ NÁM SÍŤ IPV4 FUNGUJE SPOLEHLIVĚ

	Protože analýzou (kterou by ale někdo opravdu fundovaný musel nejprve udělat a ne od stolu šmahem zahodit perspektivní technologii stylem "až nás dotlačí konkurence nebo vlastní neschopnost zavést některé procesy") můžete dojít k závěru že ve finále byste třeba za ICT prostředky investovali řekněme o 30% ročně méně než v současné době a to i s přičtením amortizace nového HW a SW a školení administrátorů... - ale pravda, realizovat to formou velkého třesku (obvykle po finančně citelném výpadku nebo průseru) - jak se obvykle děje - opravdu k tomuto cíli nemůžete směrovat.

> Zatím prostě není zájem, firmám to nepřináší větší výhody než jsou
> náklady na přechod.
> Bavime se o tom PROČ se ipv6 zas tak moc NEPROSAZUJE a já Vám
> dávám důvody.

	Ty důvody jsou spíše politické a takovouto firmu neřídí nikdy technokrati...

> Téměř všechny firmy ICT tak používají, to mate pravdu. Jen mi
> schazi ten
> příklad velké výrobní spolecnosti která používá ipv6 ...

	Od kdy VÝROBNÍ firmy udržují aspoň krok s dobou... (a tím nemyslím jen z hlediska zabezpečení a minimalizaci výpadků ve výrobě) - jejich ERP a návazné systémy jsou toho zářným příkladem... na druhou stranu jsou firmy - třeba čeští sub-dodavatelé pro Airbus - které jsou k tomu okamžitě na začátku spolupráce dotlačeny (i smluvně) svými odběrateli, protože všicni v tomto řetězci pochopili, že už to prostě DNES (neřknu-li včera) jinak nejde...

> Mohl byste mi osvetlit jak mi v DNESNI době pomůže ipv6 s
> road-wariory? Pokud vim, ani mobilni operatori, ani jini provideri

	Třeba tak, že IPv6 má RW v základní výbavě...:-)

> Firmy nejsou Státní správa aby kupovaly každý 3. rok nový HW, kdo to
> dělá vyhazuje peníze oknem.

	Ne ono stačí nakupovat s rozmyslem (a ne škudlit každou korunu, když Franta od vedle to taky tak má) a mít strategický plán na několik let dopředu... a i v ICT to lze - dokazují ti, kteří s úspěchem používají svou implementaci ICT jako konkurenční výhodu - oproti těm, kteří zjišťují, že jim ujel vlak a "co tedy s tím jako uděláme"...

> Náš HPUX server má JEN 4 CPU po 670 MHz a 4 GB RAM, je 7 let starý -
> Máme ho vyměnit? I když utahá 4x 1.8 Xeon s 8 GB RAM v DB operacích
> (testováno
> se stejným
> ERP)?

	To není argument pro debatu, o které tu jde... DB výkon je buď nehorázně drahý a nebo ho není nikdy dost... pravda, často je taky ERP apod. neskutečně rozežraný i když by nemusel... ale kdo se v těch molochách má dnes KOMPLEXNĚ vyznat, když každý modul tvoří jiná skupina...:-)

> Máme přejít na grafické terminály abysme byli IN? I když zpomalujou
> práci, 2xvic zatěžujou server a mají 5x větší nároky na pásmo?

	A na to jste došel jak? Je to především o tom, jaké pracovní úkony a s jakými prostředky požaduje po podřízených Váš zaměstnavatel... - jsou situace, kdy takováto topologie přináší velké úspory na všech úrovních, naopak v jiné je to nemysl.

> Ne, ne, neni to o tom být IN ,ale o tom aby to dělalo co má ...

	...za cenu PŘIMĚŘENÝCH nákladů... (je-li ta možnost a lze to "nakoupit").

> A pokud v Hypernově nenajdete svůj oblíbený MADETA výrobek,
> věřte že se
> spíš nedohodli obchoďáci, boural kamion a nebo hledáte ve
> špatném regálu.

	Plátkový sýr Veselá kráva (doufám, že se nepletu a patří do Vašeho portfolia) ve 200g provedení (klidně i v tom menším) postrádám už hodně dlouho - na začátku to alespoň HN v Olympii v Brně sváděla na dodavatele, pak tam byl prázdný regálek (ano několik týdnů!), teď je to nahrazeno jiným šuntem (vím, vetšina zákazníků žádá POUZE nízkou cenu)...:-(