problem se Samba PDC po zmene IP adresy

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Pátek Srpen 18 17:20:39 CEST 2006

Dan Ohnesorg wrote:

> jasne, ale melo by jit v ramci DNS resolvnout PDC.example.com a po
> novu rekneme PDC.novyexample.com. Aby to chodilo spravne, je nutne, aby
> klient dokazal expandovat jmeno z PDC na PDC.novyexample.com. Prusvih by byl
> u AD, kde stanice znaji cele jmeno, tedy PDC.example.com, ale to myslim u
> samby nenastane.

aha, ze bych v tom zacina mit jasno? je tedy potreba, aby jak stare tak
nove FQDN jmeno bylo resolvovatelne a take, aby klienti dokazali z
nekvalifikovaneho nazvu serveru zkonstruovat FQDN.

Toto by melo byt zajisteno, zmenila se IP adresa a resolvuje se to
spravne na novw FQDN. DHCP klientum posila spravne suffixy, ktere maji
zkusit pridat k neFQDN jmenu.

> Urcite si pomuzete, kdyz na sambe povolite wins suport a klinetum budete
> posilat wins server s IP te samby.

ano, tak to tam delam, viz smb.conf v puvodnim mejlu:

   domain master = yes
   preferred master = yes
   wins support = yes

> Jde o tom, ze pres smbpasswd -w se ukladaji nektere udaje o ldap serveru,
> ucite cele DN admina, ted cn=Manager,dc=example,dc=com a myslim ze i IP, je
> to kvuli tomu, aby samba pri vice password backendech mohla vybrat spravne
> prihlasovaci udaje. A pokud se sahne jen do smb.conf, muzete byt mimo
> synchronizaci s secrets.tdb a do ldap se neprihlasite.

aha, to zni jako prijatelne vysvetleni, proc se to rozes^H^Hbije. A jak
tam tedy vnutit spravne udaje? Tim smbpasswd -w <heslo> ?

Zatim to resim tak, ze rejoinu klienta do domeny, ale radeji bych to
vyresil jednou pro vzdy na serveru.

Dekuji, z.p.

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu