Server cluster mirror

Miroslav Suchy miroslav na suchy.cz
Čtvrtek Únor 2 19:15:15 CET 2006

Zdenek Mazanec wrote:

> Coda by take mela resit vase potreby. Vsechno jsou to ale dost, no

Pokud si dobre pamatuji, tak na Code se uz dlouho nedela, vsichni co na
ni delali presli na Intermezzo, coz je v podstate naslednik Cody.

Myslenku RAIC (Redundant Array of Independent (or Inexpensive) Computers
- tento termin jsem si prave vymyslel) stridave ozivuji a odkladam.

Z tech jmenovanych FS se mi nejvice libi OpenAFS, ale z ruznych duvodu
jsem ho nebyl schopen rozjet na vice nez jednom pocitaci (bud jsem nemel
skupinu pocitacu, nebo naopak jsem s nimi nemohl experimentovat).

Ovsem jeste jedno reseni mam v zaloze k vyzkouseni. A to pouzit nbd
(Network Block Device). A z jednotlivych pocitavu exportovat primo
blokova zarizeni a pak si znich na master serveru sestavit normalni
RAID. Tj. mate RAID, ale misto disku jsou vlastne pocitace, takze kdyz
jeden pocitac odejde/vypnete, tak se nic nedeje. Tohle reseni ma trochu
nevyhodu, ze zalezi na jednom masteru, ale na druhou stranu, pokud
spadne, tak muzete pomoci heartbeat muzete nahodit zalozni server, ktery
velmi jednoduse prepoji pole pod sebe a jede dal.
Z praktickou zkouskou jsem na tom ovsem stejne jako s OpenAFS.

Mirek Suchy