Server cluster mirror

Zdenek Mazanec konference na betateam.com
Čtvrtek Únor 2 20:14:13 CET 2006

> Nicméně jestli to chápu správně, tak Network Attached Storage (NAS)
> není kupříkladu nic jiného než server s redundantním diskovým
> polem, který poskytuje data např. přes NFS. Což tedy není úplně to,
> co hledám. Pokud je moje úvaha správná, tak výkonnost pro čtení
> musí být u distribuovaného systému, v kterém jsou vždy všechna data
> na každém serveru, mnohem větší, než u NFS, v kterém jsou data na
> jednom místě a každý server si pro ně musí sahat.

No, server s diskovym polem a NFS se sice da povazovat za NAS, ale
neni to zrovna ta trida, o ktere myslim, ze uvazujete. Pokud chcete
bytelnost, a nechcete co chvili resit problemy s tim ci onim,
potrebujete neco vic nez jedno lepsi pecko a par disku. Mam na mysli
zarizeni typu NetApp Filer. Tyhle krabice maji smerem ven minimalne
nekolik gigabitovych
interfacu a pokud nemate bladu opravdu hodne (>10) tak by s tim nebyl
problem (prakticka zkusenost). Beztak cele tahle vase sestava asi nema
smerem ven konektivitu vetsi nez gigabit, kdyz jde o http.

> I když ani to nemusí být pravda, dovedu si představit, že cachování
> jak na serveru, tak na klientech, může přiblížit výkonnost
> distribuovanému modelu. Pak jde ale taky o větší redundanci dat a
> nezávislost na výpadku libovolného článku.

:-) Kdyz jsem narazil na NetAppy - dva zapojeny co clusteru si
navzajem umi prebirat disky i kdyby jeden z nich fatalne lehnul, tak
venkovni stroje nic nepoznaji.

> No pokud se nemýlím, tak stačí, když odejde zdroj na tom NAS
> diskovém poli.

Pokud je ten NAs jedno pecko a par SATA disku, tak jiste. Ale o tom se
preci nebavime ;-)

> To je jasný ;-)

No jen aby. Naznacene reseni ma porizovaci cenu v milionech. (Bez tech
bladu a loadbalancingu)

- --
Zdenek Mazanec
http://mandrivauser.cz