Server cluster mirror

Václav Štěpán stepan na kmlinux.fjfi.cvut.cz
Čtvrtek Únor 2 20:44:21 CET 2006

Miroslav Suchy napsal(a):
> Ovsem jeste jedno reseni mam v zaloze k vyzkouseni. A to pouzit nbd
> (Network Block Device). A z jednotlivych pocitavu exportovat primo
> blokova zarizeni a pak si znich na master serveru sestavit normalni
> RAID. Tj. mate RAID, ale misto disku jsou vlastne pocitace, takze kdyz
> jeden pocitac odejde/vypnete, tak se nic nedeje. Tohle reseni ma trochu
> nevyhodu, ze zalezi na jednom masteru, ale na druhou stranu, pokud
> spadne, tak muzete pomoci heartbeat muzete nahodit zalozni server, ktery
> velmi jednoduse prepoji pole pod sebe a jede dal.
> [...]
Jaj :-) Konecne kolem sebe nekdo nehazi blady a miliony :-)
Jenze takhle se v idealnim pripade dostanete k reseni ekvivalentnimu
NAS, ne?
A jeste, pokud to budete nahrazovat necim jako heartbeat, byste
potreboval nejaky
bezstavovy protokol pro sdileni nazpet klientum - mate rozmyslenou i tu
druhou cast?
(Nemluve o tom, co z toho vyleze za obludku a ze to puvodni tazatel
zrejme nepotrebuje,
tohle mne zajima :-))

Vaclav Stepan