Skypebox

Oqak node.ch na centrum.cz
Pondělí Únor 6 04:03:48 CET 2006

> Podle TOS nijak, ale IP telefon ma vlastni IP adresu. SIP server ma taky
> vlastni IP adresu. Takze je celkem ceho se chytit. Telefony ne vzdy TOS
> umi,
> spise nastavuji priority podle 802.1q a to se v linuxu blbe poznava.

802.1q jsou VLAN, ne? 802.1p jsou jakesi priority, nevim ktery telefon to
pouziva, Cisco? Sipura (a dalsi) treba nastavuje TOS bit.

> [...]
> rezeme
> na 512, celkem 115 lidi. Takze agregace je cca 1:15, ale zacina to byt
> moc,
> takze prechazime behem nekolika dni na 10M. Tim dosahneme agegace 1:6 coz
> se
> da vydrzet, pokud jsou lide omezeni datovymi limity.
>
> Nicmene i s 1:14 se da telefonovat, zasadni je ze linky jsou symetricke.
> je nejvesti problem ADSL, kazdy si mysli, ze ma 512 a ponekud prehledne to
> nizsi cislo, coz po vydeleni agregaci dava zcela nepouzitelnou linku.

To si rozumime, mam 512 upload (rychlejsi ADSL v CR neexistuje (vyjma
SHDSL), zatim, i kdyz by klidne mohli dat tech 850, ne?)

> To musi, nikdy nesmite zatizit linku takovyhle zpusobem.

To mi povidejte ze nesmim :-) Od toho jsem myslel ze to vyresi nejaky QoS
skriptik, no ne? Proste aby byla nastavena IP/TOS bit preferovana pred
ostatnim trafficem, to prece Wondershaper nijak nevyresi.

> Pokud se to nedari resit na routeru, reste to u zdroje, ve windows
> netlimiterem, v linuxu wondershaperem na stanicich.

Tak to nehrozi, to bzch pak neresil QoS kdzbzch mel obihat stanice a
instalovat tam placeny netlimiter