DMA a SATA

magon na dobaledova.net magon na dobaledova.net
Středa Únor 15 21:56:41 CET 2006

> zdravim,
> nevim jestli pomuzu, ale prihledani reseni pro ich6 a libATA (mam asus
> a6vc) vygooglil jsem, ze prave tento notebook ma tento controller hub.
> pod jadrem 2.4 jsem nic nezkousel, protoze vim, ze mi tam mnoho veci
> nepujde.
> a do verze jadra 2.6.14, aby libata.atapi_enabled=1 fungovalo, se muselo
> nastavovat ATAPI_ENABLED rucne v hlavickovem souboru v jadernych zdrojacich
> (u debiana).
> mne osobne se to jeste nepodarilo rozchodit. ne ze by mne to nestvalo, ale
> [...]

No me to taky dlouho nestralo, ale nedavno jsme se to rozhodl vyresit, a
docela uspesne. Mam sice R52, ale tusim ze chipset maji stejny. Reseni
je kernel parametr pri bootu hdc=noprobe. Tim zamezite pouziti IDE
driveru a pojede to s SATA driverem. CDRom pak bude /dev/sr0 nejspis.
BTW. jak presne muzu zjisti jestli DMA funguje ? jsme si jisty ze na te
CDRom jede, podele vytizeni CPU pred a po, ale furt si nejsem jisty u
disku..zda se mi desne pomaly.

Martin "Magon" Kupec