Kterou distribuci pro Oracle?

patrik rybar patrik.rybar na hp.com
Úterý Červenec 11 09:02:42 CEST 2006

tom wrote:
> Zdravim vsechny ve spolek, resim ted prave jedno podstatne dilema. Jakou
> distribuci zvolit pro Oracle. Jednalo by se o server ve stredne velke
> firme, bezel by na nem zrejme jen Oracle. Jelikoz je to pro firmu,
> pozaduje komercni distribuci a to bud Red Hat nebo SuSe. Ma nekdo nejake
> zkusenosti s instalaci a provozem teto databaze na uvedenych distribucich?
>
> Take by mi moc pomohlo kdyby jste uvedli v diskuzi pro a proti
> provozovani Oraclu na techto distribucich.
>
> Dik vsem predem.

certifikovane su iba suse sles a redhat enterprise

robili sme kopec instalacii na obe a ako vam povie ktorykolvek clovek z
konfery so skusenostami , vyberte si to, s cim sa vam lepsie pracuje
alebo co lepsie zvladate spravovat

kedze linux distro je zjednodusene kernel a par balikovych bordelov
navyse a oracle k behu potrebuje len servis od OS na nizkej urovni, tak
je to jedno

obe distra maju svoje muchy
na oboch sa pri instalacii obcas podla instalovanej verzie oracle musi
nieco takzvane dotukat, aby to slo ;-) (binutils, glibc a java)

vpodstate to mozete mat instalovane na akejkolvek distribucii (ako ja
vravim, rozbehate to aj na traktore), ale ide o support (resp. ak sa
nieco ..., tak oracle bude zaujimat iba ci to mate na podporovanom OS)

takze si spravte prieskum, kolko vas bude stat RH a SUSE (licencie,
support, v akom rozsahu je ten support atd...)
vpodstate musite mat support po celu papierovu zivotnost servra t.j. 4
roky od OS aj od Oracle :-)

urcite si vyberajte aj podla HW a podpory tej ktorej distribucie
nielen drivery, ale aj monitorovacie a nastavovacie tooly