VYRESENO: Re: Vysoky load pri vetsi zatezi routeru

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Červen 9 17:29:45 CEST 2006

On Fri, Jun 09, 2006 at 04:16:31PM +0200, Alexander Borsik wrote:
> Len poznamka: osobne nerozumiem, odkial ludia beru tu "poveru" o 8139,
> ze pri vacsej zatazi (vacsia zataz je akoze > 2Mbps??) su nevhodne.

Je skutečně pravda, že při větší zátěži způsobují tyto karty větší zátěž
procesoru, je to dáno tím, že hardware je "hloupý", takže za něj musí
driver dělat i věci, které by u "chytřejších" karet obstaral chipset
karty. Ale jedná se spíš o zátěž ve smyslu počtu paketů za jednotku
času, ne o rychlost přenosu. Pokud budete přenášet velké soubory, tj.
pakety maximální velikosti (kolem 1500 B), bez problémů dosáhnete
maximální rychlosti (kolem 11.25 MB/s), aniž byste to na zátěži
procesoru nějak viditelně pocítil (nemáte-li velmi slabý stroj). Pokud
by se ale jednalo o větší množství spíše kratších paketů, mohl byste
problémy zaznamenat.

> Netvrdim, ze realteky su uzasne NIC ale na druhej strane su pre vela
> pouziti uplne dostacujuce riesenie. Napr. som mal vzdy vacsie problemy
> s 3Com NIC ako s Realtekmi.

Tak pod to se mohu podepsat, včetně těch špatných zkušeností s 3COM.
Naopak, s Realtek 8139 jsem nikdy žádné problémy neměl (nebyla-li karta
úplně vadná), což přičítám především tomu, že jelikož jde o nejlevnější
karty, jsou jejich drivery nejlépe prověřené praxí.

Takže abych to shrnul: není rozhodně pravda, že by Realtek 8139 byl
naprosto bezproblémový chipset, při větší zátěži (viz výše) skutečně
zatěžuje procesor více než jiné. Ale stejně tak se dívám s pousmáním na
reakce některých snobů, kteří jak slyší o tomto chipsetu, začnou vidět
rudě a nejsou schopni připustit, že problém by mohl být i v něčem jiném.

							  Michal Kubeček