VYRESENO: Re: Vysoky load pri vetsi zatezi routeru

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Červen 12 08:36:01 CEST 2006

Michal Kubecek <mailto:mike na mk-sys.cz> wrote:
> času, ne o rychlost přenosu. Pokud budete přenášet velké soubory, tj.
> pakety maximální velikosti (kolem 1500 B), bez problémů dosáhnete
> maximální rychlosti (kolem 11.25 MB/s), aniž byste to na zátěži

	Za cenu 100% vytizeni procesoru - jak Linux (system time), tak MS
Windows (kernel time) nedelaji v podstate nic jineho nez ze resi zalezitost
v jadre OS - zkuste přenášet 100MB soubor po 100baseTx-FD. Věřím, ze se
shodneme na tom, ze v dobe, kdy to bylo IN nebyl CPU Pentium II (Klamath,
nikoli Celeron s 128KiB cache a podobne parodie) vykopávka.

> Naopak, s Realtek 8139 jsem nikdy žádné problémy neměl (nebyla-li
> karta úplně vadná), což přičítám především tomu, že jelikož jde o
> nejlevnější karty, jsou jejich drivery nejlépe prověřené praxí.

	:-) asi jste jich měl málo v ruce, na některých fungoval pouze
8139too driver, na některých ten starší (ještě horší), některé vůbec...
rovněž o linkování na 2 vrstvě vůči různým exotických APčkům by mohli jiní
vyprávět (Breeze nebo Wavelan, o WiFi nemluvím)

> zatěžuje procesor více než jiné. Ale stejně tak se dívám s
> pousmáním na
> reakce některých snobů, kteří jak slyší o tomto chipsetu, začnou vidět
> rudě a nejsou schopni připustit, že problém by mohl být i v
> něčem jiném.

	Ano, třeba v neschopnosti Linuxu ho rozumě podporovat, když je to
tak bezproblémový chip?:-) [hint - výměna za cokoli jiného než karta osazená
tímto zpravidla vedlo k úspěchu, takže chyba je buď karta nebo OS... do
userlandu to asi tahat nebudeme, že?]