dhcpd ISC - obsluha vice siti za routerem

Ivan Stenda ivast na mail.t-mobile.sk
Pátek Červen 16 10:28:52 CEST 2006

> Jeste bych mel takovy dotaz ktery uz moc nesouvisi s dhcp ale spis s
> kernelem. Kdyz budu mit interfejs eth0 a na nem nasazeny ip adresy
> 5.5.1.1 , 5.5.2.1, 5.5.3.1 a tenhle interfejs prijme dhcp request,
> z ktere ip adresy bude prijat z pohledu dhcp serveru ?
To je dobra otazka, osobne si myslim ze "primarnou/prvou" adresou daneho
ethX. Ale takisto dobre je mozne, ze bude prijaty kazdou IP adresou( tzn
viac krat), pretoze dhcp request je smerovany na IP broadcast, ktory by
mal spracovat kazdy IP nod ktory ho obdrzi .... Zavisi to zrejme na
implementacii ip stacku ... Podelte sa o vysledky, ak to experimentalne
overite :-)

> Mam na mysli stav kdy dhcp server ma jeden eth port ve fyzicke siti
> a na te siti jsou tri logicke IP subnety, kazdy ma svoji gateway.
> Na dhcp serveru je muzu popsat tremi ruznymi subnety, nicmene v prvni
> fazi kdy PC posila DHCP request asi nemam moc sanci rozlisit do ktereho
> ma byt zarazen ? Tahle situace asi nema reseni ?
Mozte to rozlisit podla mac adresy klienta napriklad ....
btw mate na taketo zdielanie jednej bradcastovej domeny nejaky dobry
dovod ? zvycajne sa to riesi cez vlany.

ivast