ukazkove zdrojaky

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Březen 6 22:47:33 CET 2006

Martin `MJ' Mares wrote:
: Cim dele programuji, tim vic si myslim, ze na
: takovych vecech pramalo zalezi a ze citelnost programu tkvi v necem
: uplne jinem, nez jestli autor pise zavorky na samostatne radky (tedy
: pokud to kazdy druhy blok nestrida :) ).

	Ja si myslim ze prave ty samostatne radky muzou mnohdy ztezovat
citelnost (na obrazovku se toho nevejde tolik, atd). Samozrejme jsou
veci ktere ovlivnuji citelnost daleko vic.

	Velmi casto jsou uvnitr bloku velmi kratke veci, ktere se dalsimi
volnymi radky zbytecne roztahuji. Pokud je uvnitr bloku neco slozitejsiho,
je IMHO lepsi pouzivat "writing in paragraphs" (psani po odstavcich),
cili po logickych celcich delat vzdy volny radek. Takhle muzu udelat
"vzdusnejsi" kod v mistech kde je prilis mnoho textu, a nemusim si
povinnymi zavorkami na samostatnem radku snizovat citelnost "jednodussich"
casti kodu.

	linux/Documentation/CodingStyle ma pro me dve subjektivni vyhody:
jednak se snazi veskera rozhodnuti podlozit aspon nejakymi argumenty (coz
treba GNU Coding Standards v podstate nemaji - tam je jen "piste tak a tak"),
a potom - tahle vec v podstate kopiruje formatovani kodu C tak, jak byl
jazyk C autorem zamyslen - The C Programming Language pouziva stejne
formatovani kodu.

[...]
: Abych si take prilil svou davku uhlovodiku do diskusniho taboracku,
: dodam, ze jedina vec, ktera mi z navrhu, ktere zde padly, pripadala
: ponekud zvrhla, byla indentovat zasadne tabulatory s tim, ze si je
: kazdy muze nastavit, jak chce. Verimt na pradavny axiom, ze tab size
: je vzdy a vsude 8 a kdo si ho zmeni, koleduje si o problemy. ;-)

	:-)

	Jeste je dost zajimave, jak jsou nektere veci spolu provazane.
Treba obcas je slyset argumenty, ze psat else na stejny radek jako predchozi
uzaviraci zavorku vadi, protoze neni to else dostatecne vyrazne. Jenze
ono to vadi jen tehdy, kdyz clovek pouziva prilis male odsazeni. Pri
odsazeni o (8-znakovy, samozrejme) tabulator se uplne pohodlne vejde
"} else {" presne do jedne urovne odsazeni a dostatecne nad okoli vystupuje.

	Ale jinak je samozrejme spolecensky vhodne dodrzovat styl formatovani
kodu projektu, do ktereho prispivam.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |