FC5?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Březen 23 16:18:04 CET 2006

Karel Zak <mailto:kzak na redhat.com> wrote:

>  Nadavani na "dependency hell" nechapu... to muze rict tak mozna nekdo
>  kdo si distribuci kompiluje a sije si na miru co budou binarky umet.

	Kolega to možná nazval špatně - ona historická asociace s DLL hell
není zcela náhodná... nicméně určitě Karle víš, že vezmu-li instalaci RedHat
ES 3, poté dám rpm -F na i386_update, tak to nejenom že nezaktualizuje
systém, ono to dokonce vyhodí chybu a určitě víš o čem mluvím... Na ES 4
jsem začal mít chuť nedávno, přesněji předevčírem a až jsem usoudil, že po
3/4 roce by se základní mouchy mohly vychytat a vyřešil jsem problémy okolo
Virtual PC (jakože mwait atd.:-]), tak si časem povíme, zda-li se už RedHat
polepšil.

	Tak a přesně toto je věc, za kterou se nám debianisti od začátku
existence těchto dvou distribucí pořád smějí a proč naprosto nemohou
pochopit "výhody" toho super RPM systému oproti DEBu... (a to říkám s plným
vědomím toho, že mi debian nikdy k srdci nepřirostl a jeho systém balíků
nemám rád). Prostě to vezmi jako fakt, s kterým by měl RedHat něco udělat
(třeba tvým prostřednictvím), protože tato výhrada Debianu vůči RPM je dle
mého názoru jednak opravdová a jednak oprávněná... - že to lze provést
ukazuje právě debian ve všech svých větvích i dopředu dozadu. Ačkoli mám
známé více v RPM like distribucích, mám okolo sebe taktéž několik debianistů
a tedy mohu vyslyšet i jejich připomínky či podněty z jejich způsobu práce
(=administrace).