FC5?

Jiri Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Březen 23 17:06:55 CET 2006

On Thu, 23 Mar 2006, Karel Zak wrote:

>  Nevim. Pouzivam "yum" a opravdu prilezitostne up2date na serveru s
>  RHEL4. Na problem se dependencema jsem nenarazil. Vazne.. Ja jsem
>  pochopil "dependence hell" jako nechut k tomu ze kdyz dam nainstaluj
>  "A" tak on jeste nainstaluje "B,C,D..N". Pokud je nekde nejaka blba
>  dependence tak je to chyba, ale urcite bych to nenazval systemovym
>  problemem nejake distribuce.

Ja dependency hell u Fedory/RHEL chapu primarne tak, ze _zdrojove_ baliky
maji dependence zbytecne striktni. To tak proste je. (myslim tim build
dependence).
Maji je site na miru konkretni distribuci pro kterou je balik urceny a
vyzaduji verze baliku tak, ze mlcky predpokladaji ze se builduji presne na
te distribuci.

Pritom fakticky takto striktni dependence k nicemu nepotrebuji a cely
build i nasledny beh funguje spravne i kdyz se z techto baliku slevi (a
jedna se o dependence, ktere puvodni "zdrojove" balicky primo od vendoru
zdaleka tak striktni nemaji). Od toho jsou prece autotools, aby overily
jestli je mozne na aktualnim systemu balicek zkompilovat nebo ne, nikoliv
hardcodovane dependence ve zdrojovych RPM.

Jeden priklad za vsechny je napriklad zdrojovy balicek sendmailu. Ale ten
zminuji jen proto ze jsem to kompiloval zrovna vcera a zavislosti na
verzich (napriklad chkconfig, ale treba i db4, apod) jsou nejasne.

>  Ale ja proste nekolik let (5?) pouzival na debianu "agt-get" a ted
>  misto toho ve FC na radku pisu "yum" a nenasel jsem v tom rozdil.

Rozdilu je nekolik. Jeden sice takovy kosmeticky, ale velmi otravny je
ten, ze yum po kazdem spusteni updatuje nejake svoje repositories a trva
mu to priserne dlouho.

Sice je to duvod na jednu stranu malicherny a kosmeticky, na druhou stranu
mne nuti i na FC a RHEL (resp. jeho klonu SLC) stale pouzivat apt-get.

--
JiKos.