Emacs a ceska klavesnice v Slackware 11

Hana Skoumalova hana.skoumalova na ff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 2 12:19:50 CET 2006

Hana Skoumalova wrote:
> Dobrý den,
>
> nainstalovala jsem si nový Slackware a trochu jsem zápolila s českou
> klávesnicí, ale nakonec se mi podařilo zprovoznit klávesnici od Yetiho
> (http://trific.ath.cx/resources/czech-x-keyboard/). Funguje ve všech
> aplikacích kromě Emacsu - tam nemůžu psát háčkovaná písmena za pomoci
> téhle klávesnice (nebo jakékoliv jiné XKB klávesnice). Pokud zapnu v
> Emacsu input method Czech, tak česky psát můžu, ale já bych chtěla
> využít tu X-kovou klávesnici.

Pár dalších poznatků:

Zlobí to jenom tehdy, když Emacs spustím kliknutím na ikonu v panelu.
Pokud spustím Emacs z příkazového řádku, klávesnice funguje.

skoumal na hanka01 ~> locale:
LANG=
LC_CTYPE=cs_CZ
LC_NUMERIC="POSIX"
LC_TIME="POSIX"
LC_COLLATE=C
LC_MONETARY="POSIX"
LC_MESSAGES="POSIX"
LC_PAPER="POSIX"
LC_NAME="POSIX"
LC_ADDRESS="POSIX"
LC_TELEPHONE="POSIX"
LC_MEASUREMENT="POSIX"
LC_IDENTIFICATION="POSIX"
LC_ALL=

skoumal na hanka01 ~> which emacs
emacs:   aliased to emacs -i -fn
"-*-lucidatypewriter-medium-r-*-*-12-*-*-*-*-*-iso8859-*"

I když udělám unalias, chová se to pořád správně. Naopak, ať definuju
tlačítko v panelu, jak chci, pořád mi to nechce psát háčkovaná a
kroužkovaná písmena. Zkoušela jsem to v KDE a XFCE.

Hanka Skoumalová