Hledame programatory nadsence

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Říjen 17 12:41:25 CEST 2006

Filip Flajšar <mailto:linux na ssos.cz> wrote:
> Myslim, ze to nemusi byt zase tak slozite jak vsichni delate.

	A nebo Ti, co o tom trochu přemýšleli mají technické otázky, jejichž
implementaci nikdo nezodpověděl... A nebo Ti, co si myslí, že to jde udělat
jednoduše, bez analýzy atd. naprosto netuší vo co gou... ano, mám kolem sebe
dost takových expertů, kteří na konkrétní situaci, resp. její řešení
odpovídají "no to nevím, o tom jsem nepřemýšlel".

> Co se tyce hlasovani:
>
> do tabulky vlozim CardID lidi co hlasovali. Do druhe tabulky vlozim
> "jeho hlas". Takze budu vedet, ze clovek hlasoval, ale nebudu vedet
> co,
> protoze vztah
> card_id a hlas neexistuje.

	A kde máte tu základní premisu na verifikovatelnost, kterou jsme
zmínil a která je v požadavcích? Dneska máte hlasovací lístky, na základě
toho přesně víte, kolik platných hlasů někdo dostal... - tady víte pouze to,
že hlasovalo X cardID a že máte Y zaznamenaných platných hlasů... - jste
schopen dokázat krásnou manipulaci voleb, kdy bude sice sedět (X=Y) počet
hlasů a cardID (za předpokladu, že každý hlas je platný, což v reálných
volbách taktéž není pravda - lidi jsou děsná nemehla), ale některé strana
dostala o milion hlasů více a druhé se "umazaly"? Jak tuto situaci budete
technicky řešit?

	Udělat to dnes technicky nejde, protože hlasovací bedny jsou
zapečetěné a počet hlasovacích lístků je poměrně přísně evidován a znamenalo
by to zkorumpovat volební komise v mnoha volebních okrscích - narazíte na
lidský faktor... - vše to odpadá s hlasovacími kiosky a centrální
elektronickou evidencí hlasování...