Hledame programatory nadsence

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Říjen 17 13:53:25 CEST 2006

Filip Flajšar <mailto:linux na ssos.cz> wrote:
> Kdo udela tu manipulaci? Pouze clovek co ma pristup k db. Toto neni
> technicky faktor, ktery tu resime, ale lidsky.
> Reknu to jinak. Dneska ma vetsina komisi pocitac a program,
> ktery za ne
> vsechno spocita.

	Byl jste nekdy u voleb? Opravdu si myslite, ze hlasy se pocitaji
podobne jako bankovky? A kdopak provede trideni?

> Stejne se to nakonec uklada nekde na serveru, kde hrozi uplne stejna
> moznost zneuziti.

	Blbost.. - tedy samozrejme, ze nakonec je vysledek i v elektronicke
podobe, ale podepsan takovym mnozstvim lidi, ze zmanipulovani neveri ani
Sladek...:-)

> Resite tu technickou stranku veci nebo lidskou? Co ja vim, tak se tu
> resi technicka stranka. Odrbat se da uplne vsechno!

	Resim obe strany... Resim technickou stranu z pohledu
verifikovatelnosti, regulernosti a anonymity, stejne tak lidskou z hlediska,
ze na tyto vlastnosti elektronickeho hlasovaciho systemu nestaci urad, zakon
apod.

> A to muzete mit kontrol kolik chcete, ale vzdy se najde zpusob jak to
> obejit.

	Jak to, ze u nas nevyhravaji volby ti, co mají nejplnejsi srajtofle?
Když to lze obejit?

> Jak se dostanou rodne cisla nebo cisla uctu na net?

	Třeba tim, ze tam jsou z ruznych databazi... bohuzel rodna cisla
bych nezminoval, nejprve se to pouzivalo jako identifikator, pozdeji se
prohlasilo za osobní udaj... blby, co?

	V jake souvislosti zminujete cisla uctu nevim... - samozrejme, ze
cislo BU je moje informace, se kterou mohu odpovedne nakladat dle sveho... -
opravdu znate/dokazete zjistit bankovni cisla mych uctu?

> Technicky to mozne je, tim jsem si jist. Akorad to chce vedet jak.

	Technicky to mozne není, pouze detektivni cinnosti, coz uz se te
technicke vyrazne vzdaluje...