Hledame programatory nadsence

Ondřej Tůma konference na webjet.cz
Úterý Říjen 17 18:44:39 CEST 2006

Tak uz sem konecne pochopil o co Vam de, Vam vubec nejde o technicke
reseni ale o regulernost voleb. Uprime receno, tak jako vy zachazite do
extremu mohu i ja zajit, a oponovat Vam s timto: "K cemu sou ty
obrovske stohy podepsanych papiru od mraky lidi z volebnich komisi,
kdyz cele volby budou prohlaseny za neplatne z duvodu nekale volebni
kampane." (napriklad) A urcite by se naslo vice takovych extremu.
Situace se ma tak, ze bud tem lidem, co za to jsou zodpovedni budeme
verit, nebo ne.

Jediny rozumny technicky prvek takove ochrany jsou lide. Tedy
predstavte si, ze kazdy hlas bude mit nejake ID. Toto ID bude znamo v
momente vlozeni do DB (jednoduche incrementalni cislo, jak jinak taky.
Muze to byt, a asi to i bude kombinace nejake timestampy). Toto cislo
bude volici sdeleno po jeho ukonu. A neni nic jednodussiho, nez na konci
voleb a vsech vysledku, zkontrolovat svuj hlas, zda je spravne, podle
tohoto ID. Tedy, obcane, jenz nesouhlasite s vysledky elektronickych
voleb a mate podezreni z manipulace hlasu, nevahejte a zkontrolujte si
svuj vysledek. Pro dukazni material, neni problem asynchroni sifry,
tak, aby bylo zrejme, ze pokud je neci hlas opravdu zmenen, tak se to
proste pozna :)

Vic k tomu asi tezko nekdo vymysli, a nazor typu kasleme na to, vratme
se na stromy, nebo jine posahanosti ala vesmirnilide.cz, pardon, ale to
s technickym resenim nema nic spolecneho.

--
Ondrej Tuma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)

www.blackmouse.biz       www.radioakropolis.cz            hash.webjet.cz
ICQ: 107760454          JABBER: mcbig na jabber.cz   MSN: ondra.tu na atlas.cz