Dotaz na server

Ivo (Bear) Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Neděle Duben 15 17:34:37 CEST 2007

Pavel Kankovsky napsal(a):

> Už jsem viděl třídění n-prvkového pole naprogramované s časovou složitostí
> O(n^3), takže je možné, že existuje i implementace RAID1, která nějak
> výrazně zatěžuje CPU, i když diskové operace jedou přes přiměřeně rozumný
> řadič, ale asi bude dost těžké se s nimi potkat v praxi. :)
>
> (Možná kdyby byla řeč o sběrnici...ale dva disky jí asi nedokážou nijak
> výrazně ucpat.)

Jistě - je nějaký rychlostní problém zapsat to samé na dva disky
současně? Principialně ne. Kolik je kolem toho režije? No, určitě nějaká
je.  Tazatel si musi rozhodnout, zda chce mít víc režije na procesor,
nebo zda chce veškerou diskovou IO práci předat dál řadiči.

> Dělat RAID5 ze tří disků mi nepřipadá jako moc dobrý nápad.

Proč? Jistě, lehnou dva disky a data jsou v prachu. Takže když v RAIDu 1
lehnou dva disky, tak to je taky na nic, protože jsou data taky v
prachu. A kde je ten rozdíl? U RAIDU 1 máte k dispozici kapacitu jednoho
disku a spolehlivost dvou. U RAIDU 5 máte kapacitu dvou disků ze tří a
spolehlivost taky dvou (tedy ty dva disky ze tří přežijí). No a poslední
argument: až se jdnou tazatel dozví zprávu, že jeho místo v poli se musí
rozšířit, bude se mu podstatně líp rozšiřovat na RAID 5, než na RAID 1.