Dotaz na server

pna.lists pna.lists na seznam.cz
Středa Duben 18 11:39:15 CEST 2007

>         Nikoli, předřečník nepodloženě pronesl tvrzení, že SW RAID má _vždy_
> nižší výkon.

Predrecnik Breta napsal: "SW RAID - IMHO bude vzdy pomalejsi nez HW.
Zalezi k cemu je to urcene."

>         Není pravda. (považujete *.linux.cz za hračku pro děti?)

Pisu, ze mi SW RAID pripada spise jako nouzove reseni. Nepisu, ze je
Linux hracka pro deti.

BTW nekteri lide maji doma na hrani i vetsi zelezo, treba stary VAX s VMS.

>         Není pravda. Vyvozování technických okolností z ceny (ne)myslíte v
> IT vážně?:-)

Zamenujete pricinu a nasledek. Lepsi technicke vlastnosti SCSI
zpusobji, ze lide jsou ochotni zaplatit vyssi cenu. Tvar nabidkove i
poptavkove krivky v grafu P-Q je jiny a krivky se protnou v jinem
miste (nizsi mnozstvi, vyssi cena). Pokud jste mel na vysoke skole
ekonomicke predmety, probiralo se to v prvnim semestru.

>         K tomu může být spousta praktických (a občas i výkonových) důvodů...

To je zajimava novinka a prosim o upresneni -- bez ironie.

>         Není pravda, disk s rozhranním ATA neodlehčí procesoru nijak,
> jednoduše proto, že s ním nijak nekomunikuje... pokud může něco odlehčit
> procesoru v této oblasti, pak je to DMA řadič a přímý přístup "diskového
> řadiče" do paměti bez účasti CPU, případně mimo hlavní sběrnici (PCI apod.)

Vazne?

http://sr5tech.com/write_back_cache_experiments.htm

http://www.seagate.com/content/docs/pdf/whitepaper/D2c_More_than_Interface_ATA_vs_SCSI_042003.pdf

>         Je mi líto, nebudeme zde suplovat skolící středisko, free materiálů
> je dostatek.

Domnival jsem se, ze debata v tomto threadu bude vecna a nebudeme
parodovat debatu Ignacia J. Reillyho se zasahujicim policistou v
romanu Spolceni hlupcu, text je k dispozici i online zde:

http://www.odaha.com/odaha.php?f=JohnTooleSpolceniHlupcu