Dve brany do internetu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Srpen 18 23:36:29 CEST 2007

Ahoj,

On Sat, Aug 18, 2007 at 09:16:49PM +0200, Petr Simek wrote:
> On Sat, 18 Aug 2007, Dalibor Straka wrote:
>
> Kdyz to vymysli lip muze to zmenit. Mimochodem jeste jedno reseni mne
> napada - pokud by se na tom dhcpd serveru spustil routing a def. gw.
> se posilala IP toho dhcp serveru tak on by to pak mel preposlat na
> skutecnou aktualni def. gw. No a tu by jste pak menil pres route
> podle akt. stavu. Asi by se tim take vyresil urcity timeout kdy stanice
> ma def. gw. z dhcp, ta nefunguje a chvili trva nez v dalsim dotazu
> dostane jinou funkcni.

Bohuzel hlavni server se zhruba jednou za mesic restartuje (vymena
disku, vymena upsky, vice pameti, novy kernel... kazdou chvili neco).
V noci to delat nemuzu (ale chci) a pri vypadku hlavniho serveru by jim
nesel internet vubec, kdezto pri kratkem vypadku dhcp serveru se nic
zvlastniho nedeje.

> Jo jsou veci mezi nebem a zemi. Windows na nejakem segmentu dostavaji
> pres dhcp dva nameservery. Kdyz prvni vypadne prestane jim fungovat
> resolving. Kdyz se jim to nastavi natvrdo nefunguje to stejne. Buhvi
> proc ten druhy ignoruji v pripade nefunkce toho prvniho..

Linux na tom neni o moc lepe. Vzdycky cekna, nezli prvni dns vy-timeout-uje.
Sam nevim o lepsim reseni. Pamatovat si nekde vypadek preferovaneho dns
a posilat dotazy na sekundarni by bylo zbytecne slozite.
Mnohem vice mi na windows vadi jeji uzasna dns cache.

-- Dalibor Straka