Re: Problém s tuhnutím SSH při nespolehlivé lince

Čtvrtek Srpen 23 03:03:46 CEST 2007

On Wed, 22 Aug 2007, Pavel Lisý wrote:

> narazil jsem na podivný problém s tuhnutím SSH připojení k jednomu
> (jedinému) z našich serverů. Projevuje se to tak, že spojení úplně
> vytuhne. Z dlouhých pozorování jsem vysledoval, že se to stane při
> interaktivní session ve chvíli, kdy se radikálně zhorší (zřejmě)
> latence.

Popisované symptomy na to sice úplně nesedí, ale něco podobného se stává,
když je problém s přenosem větších paketů. Pokud chodí jen malé, tak je
všechno ok, ale jakmile se z nějakého důvodu nabufferuje víc dat a složí
se z nich velký paket, který už neprojde, tak je zle a celé se to sekne.

Můžete zkusit na koncových bodech zmenšit MSS (mělo by to jít nastavit i
přes routu jen pro konkrétní cílovou adresu).