Misto na disku s ruznymi FS.

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Únor 28 13:54:09 CET 2007

Petr Klíma <mailto:tosuja na tosuja.info> wrote:
> Pokud si pamatuju, tak ext2/3 vam da rekneme 92%
> neformatovane kapacity,

	Prosím, mohli bychom se vyjadřovat přesněji?

Jinými slovy, Vaše režie, kterou jste zmínil je v tom, že utilita "dd" Vám
neřekne kapacitu disku, ale jen kapacitu "volně dostupného" prostoru... proč
jste tedy při formátování (a tedy vědomě) chtěl po FS, aby cca 5% rezervoval
pro strýčka příhodu (roota) a běžně nevyužíval je mi záhadou - zřejmě proto,
abyste pak mohl tvrdit tento evidentní nesmysl..:-)

> vysledkum. Ale protoze me zkusenosti se spolehlivosti ext3 vs.
> reiserfs nenahravaji v nici prospech, pouzil jsem to, co melo lepsi
> parametry samo od sebe.

	No vidíte, já mám opačné zkušenosti, pokud uděláte poměrovou rešerši
na Internetových fórech, dospějete k opačnému tvrzení než nyní předkládáte,
ale ono je to fuk...

> Rozhodne, kdyz jsem presouval temer plnou reiserfs partition
> na prazdnou
> ext3, data se nevesly, pritom diskove oddily (tedy neformatovana
> kapacita) mely presne stejnou velikost, neco pres 1TB.

	Důvod je z velkou pravděpodobností naznačen výše... bohužel byl to
problém mezi klávesnicí a židlý a nikoli technicko-technologický. Vzhledem k
odlišné struktuře meta informací obou FS skutečně dochází k malému rozdílu,
ale nikoli k takovému, abyste to běžnými nástroji vůbec poznal... -
představte si triviální (z hlediska modelu) databází, ale s obrovským
množstvím naplněných dat... - už vidíte co chci říci? Datový popis databáze
(tedy ty metainformace a jejich uložení) může být trochu rozdílné - třeba
lexikální odlišnosti jednotlivých SQl serverů - ale je to zanedbatelné vůči
datům, které jsou v DB uloženy.

	Jsem rád, že jsme se dopátrali k výsledku...

PS: Myslel jsem, že tou zmíněnou režií narazíte spíše na provozní režii I/O
operací, kde skutečně existují propastné rozdíly s ohledem na cílení... (a
pokud se bavíme o velkém souboru, tak tam ReiserFS fakt nemá tak pevné
kramfleky)