ffmpeg a automatické aspect ratio?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 30 16:43:31 CEST 2007

Dal jsem si na vaše doporučení čerstvou verzi a tam už skutečně funguje vše
jak má. Dal jsem si už ale jiné parametry:

-acodec mp2 -vcodec mpeg2video -b 800000 -bt 500000 -ab 160000

Jen by mně zajímalo, jak vnutit výšku obrazu aby šířka byla automatická se
zachováním poměru stran, je to pro displej co má 480x272 přičemž co je větší
se patřičně samo zmenší.

Děkuji moc, JL.

----- Original Message -----
From: "Václav Ovsík" <vaclav.ovsik na i.cz>

On Mon, Jul 30, 2007 at 11:45:27AM +0200, Jaroslav Lukesh wrote:
> Dobrý den,
>
> jak na ffmpeg, aby automaticky zachoval aspect ratio při převodu na mpeg a
> abych ho nemusel explicitně určit?
>
> ffmpeg -i vstup.avi -target pal-svcd -b 800 -bt 500 -ab 160 vystup.mpg
>
> Tohle udělá 4:3 ikdyž vstup je 16:9
>
> Děkuji, JL.

jako prvni vec doporucuji upgradovat na posledni vyvojovou verzi. Ze
pouzivate neco historickeho usuzuji z toho, ze bitraty uvadite
v kilobitech (u nove je to v b nebo je treba psat `k').

Ffmpeg jde proste porad tak dopredu, ze se vyvojari radsi ani nepokousi
delat releases. Doporucuji udelat checkout
z svn://svn.mplayerhq.hu/ffmpeg/trunk (viz http://ffmpeg.mplayerhq.hu/)

Mozna u vasi verze ffmpeg jeste -taget pal-... zahrnoval to 4:3 aspect.