Hardware na maly router do kratkeho racku

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Červen 22 21:27:49 CEST 2007

Preji hezky vecer,

potrebuji routovat 50Mbit/50Mbit, zadny nat, zakladni fw pravidla
(iptables) 5-10 iptables. Problem je, ze se musim vejit do racku
s uzitnou hloubkou 20-30cm.

Soucasny router s deskou via epia a dvema on-board sitovkama via rhine
se trosku vari. Top ukazuje 50% system a 5-10% user.

Premyslim, jestli mam koupit hw router od cisca (ale nevim jaky) nebo
postavit nejaky lepsi linuxovy router. Ten by mel vyhodu, ze si ho lehce
pritesam. Stahuji z nej data pro mereni teploty (vlastni skript), pres
snmp data do mrtg, je tam iptraf a vubec jsem s linuxem vetsi kamarad
nezli s cisco konsoli. Sice cisca umim ovladat, ale je mi to neprijemne.

Nutne pozadavky jsou dve sitovky intel 1Gb nebo 100Mb a utahnuti
uvedeneho provozu. Nebranim se ani jinym architekturam (mips, arm)
nebo hotovym kratkym serverum. Cena by mela byt do 20,000Kc.

Diky,
-- Dalibor Straka