Hardware na maly router do kratkeho racku

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Sobota Červen 23 00:54:45 CEST 2007

Dalibor Straka wrote:
> [...]
>
> Premyslim, jestli mam koupit hw router od cisca (ale nevim jaky) nebo
> postavit nejaky lepsi linuxovy router. Ten by mel vyhodu, ze si ho lehce
> pritesam. Stahuji z nej data pro mereni teploty (vlastni skript), pres
> snmp data do mrtg, je tam iptraf a vubec jsem s linuxem vetsi kamarad
> nezli s cisco konsoli. Sice cisca umim ovladat, ale je mi to neprijemne.
>
> Nutne pozadavky jsou dve sitovky intel 1Gb nebo 100Mb a utahnuti
> uvedeneho provozu. Nebranim se ani jinym architekturam (mips, arm)
> nebo hotovym kratkym serverum. Cena by mela byt do 20,000Kc.

Nevim, co mate za skrin, ale Intel dela pekne mikro-ATX desky s cipsetem
G965 s rozmery 24.5x24.5 cm
http://www.intel.com/products/motherboard/DG965OT/index.htm

Nebo tusim ze Gigabyte dela mini-DTX desku s cipsetem AMD690V s rozmery
17x20 cm.
Podpora AMD690 uz je v kernelu, nasel jsem info na abclinuxu.cz v sekci
hardware. Jennevim, zda uz je k sehnani.

Chtel jsem najit odkaz na tu desku, ale zjistil jsem, ze to bylo SiS a
nebylo to na cipsetu AMD690... ale treba to stoji za pozornost.
http://www.digitimes.com/news/a20070606PR210.html
Ma to jeden PCI slot, do toho soupnete dvouportovou Intel sitovku a mate
po starostech. Nebo to nechate tak jak to je a date k tomu switch, co
umi tagovany VLANy a staci vam jedna gigabitova sitovka.

Tyhle dve mam prave ted v merku
Libor