3ware 7xxx, pouzit hw alebo sw raid?

Petr Klíma tosuja na tosuja.info
Neděle Březen 11 08:38:11 CET 2007

msk.conf wrote:
> Co sa tyka 3ware 7xxx, preliezol som konferu a narazil som na par problemov z
> obcasnym vyhadzovanim diskov z pola a tak podobne, ale prispevky to su par
> rokov stare. Preto sa chcem spytat tych, co tento radic pouzivaju, aby sa
> podelili o skusenosti.

Jo, ten radic je trosku paranoidni, ale to vidim radsi, nez kdyz mi
3ware 9550 v poli nechal disk, ktery umiral. Jeho skon se pak casove
velmi shodoval s rozpadanim filesystemu....

> Pokial by som aj vyuzil hw raid, ma priamo podporu v jadre ( debian etch
> 2.6.nieco ) na management/notifikaciu mdadm pri rozpadnuti pola, alebo treba
> instalovat binarny sw priamo od 3ware?

Ja jsem instaloval binarky od 3ware. Prida to mimo jine webove rozhrani
na portu 888 a muzete treba radici zadat pravidelnou verifikaci pole a
takove hlouposti.

> A este jedna otazka: v pripade, ze budem mat system zlozeny z dvoch raidov 1,
> jeden HW a jeden SW, ktory je lepsie pouzit ako bootovaci+system a ktory na
> user data?

Nemam osobni zkusenost, ale nejsou nejake problemy s bootovanim z SW
RAIDu? Zejmena ve chvili vypadku.... HW raid se vsem siroko daleko jevi
jako jediny disk, takze tam bych zadne problemy neocekaval. Sam nevim,
zadne moje pole nebootuje z RAIDu, mam tam systemovy disk.

Tosuja