PCI zvukovka

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Březen 22 12:22:59 CET 2007

Jejda, mel bych si dat pozor na to  co pisi a jak pisi, ponevaz jsem se
sem dostat nechtel. Ale kdyz jste to nacal ...

On Wed, Mar 21, 2007 at 01:54:48PM +0100, Petr Šobáň wrote:

> A na tomto jste byl kde ?
>
> Pro poslech normální hudby dnešní integrované zvukovky stačí - nepoznáte
> rozdíl.

	Nemohu porovnavat vsechny soucastne zvukove integrovane cipy,
	ponevaz jsem jich valnou vetsinu neslysel, ale vyse uvedenou
	konfiguraci bezproblemu poznam a to i v silne podnapilem stavu.
	Mam to oosbne vyzkouseno, ponevaz nez jsem sinastavil ktera
	zvukovka bude primarni a sekundarni, tak se mi to nahodne
	detekovalo a poznal jsem kdyhrala primarni a kdy sekundarni.
	Ono hodne zalezi na tom co na tom mate pripoje k te zvukovce
	jaky zesilovac a reprobedny. netrofl bych si tot prohlasovat a
	pororvnavat to na reprackach co jsou od monitoru. Tam je to z
	meho pohledu naprosto jedno.
> A pokud chcete se zvukem pracovat tak to od creative určitě není - to si
> třeba pořídit pořádnou profi zvukovku.

	Nikdy jsem netvrdil nic jineho a s timto vyrokem souhlasim.
> Jinak před nedávnem jsem se hádal o kvalitách zvukovky a tak jsem je
> změřil - sice to měření není taky žádná sláva - nemám profesionální
> zařízení - ale pro orientaci stačí a i ta integrovaná vyhoví - pochybuji
> že máte tak kvalitní sluch.
>
> Viz:
>
> http://www.soban.cz/test_zvukovek/sb.htm
> http://www.soban.cz/test_zvukovek/Integrovana.htm
>
> A můžete porovnat ta integrovaná je
> 00:10.1 Audio device: nVidia Corporation MCP51 High Definition Audio
> [...]
	To mereni neni opravdu zadna slava. nadruhou stranu ne ze bych
	doma spachal neco lepsiho. Snad jen informace jaka zvukova karta
	byla pouzita jako refernecni, jestli bylo mereno na te same
	masine jako byla analyovane subjekty, a paramery referencni karty
	aby bylo videt co vsechno je schopna zmerit a podminky za
	kterych to bylo mereno (tohle vyspecifikovat nekdy trva dele nez
	vlastni mereni. nekolikrat;-)
	Z tech obrazku by snad vyhovovaly obe dve, mozna az na sum
	ponevaz dynamicky rozsah u onboard zvukovky zasahujie jiz do
	sumu.
	Asi mam horsi onboard zvukovku.

	Kmemu sluchu. nepovazuji ho za nijak vyjmecny spise za ponekud
	mizerny. mam overeno  ze vaham jsou-li signaly stejne silne u
	rozdilu hlasitosti  o 2.4 dB mereno na analogovem audio
	analyzarotu od Rhode & schwartz, frekvence konstantni 3 kHz
	repracky mizerne u televize panasonic s odejmutym backcoverem.
	Taky mam overeno ze neslysim co slysi jini a naopak. Hodne
	zalezi na tom co poslouchate, na jakem zarzeni, na jakem audio
	retezci, v jake fyzickea psychicke kondici okolnim sumu (mam
	doma ticho v noci urcite).

Nehodlam se dohadovat jestli poznam nebo nepoznam onboard zvukovku na
mem pocitaci od zvukovky v PCI slotu. Ja vim ze na audioretezci se
sloupovyma bedynkama od visatonu ano na repreackacho pod monitorem ne.

A hergot, ted jsem si uvedomil ze jste psal u normalni dnesni hudby. Tak
to nemohu sluzit, pac nevim co tim myslite. Pravda ze na rytmi pri
konstatni dynamicke urovni staci hodne malo  a v monu, ale to ja
neposloucham. No a zbytek jedincu si musi poslechnot CELY audio retezec,
nebo si ho zmerit, ma-li cim. Ale to je problematika, ktera jsem
nepatri.

Mejte si vsichni dobre.
ced