Vyber UPS (nahrada APC/MGE)

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Čtvrtek Listopad 29 04:12:51 CET 2007

Libor Chocholaty wrote:
> Ja ted resim podobny problem. Vybiram UPS a jsem z toho jelen.
> Potrebuju neco maleho tak aby cca 200W zarizeni udrzela tak hodinu.
> Koukal jsem se do nabidky LEVI a prodavaji APC a OptiUPS. Do oka me
> brnkly APC Smart UPS 1500 RM2U do racku a pak 2200VA modely APC Smart
> UPS 2200i a OptiUPS PS2200. Parametrove jsou na tom podobne az na dve
> veci: APC je cca 2x drazsi nez Opti a taky vazi 2x tolik. To je divne
> protoze to opti nabizeji s batery packem, takze na objem vychazej cca
> stejne.

> [...]
Kdysi jsem resil podobny problem. Zarizeni se spotrebou 50W, ale bylo potreba
ho pri vypadku udrzet pri zivote alespon 24 hodin. Vyresil jsem to dost
netradicne, mozna vam to pomuze.
Instalovala se ta nejlevnejsi UPS (200VA) a na ni se pripojil stary napajec
modemu a na nej mala zarovka 6V(spotreba cca 1W). Pak se koupila normalni
baterie do osobniho auta 50VAh a menic napeti 12V->220V/80W a z tohoto menice
se napajelo ono zarizeni. UPS s pripojenou zarovkou mela jediny ukol - v
pripade nouze vyslat povel pro ukonceni prace operacniho systemu. Ta 220VA UPS
dokazala tu 1W zarovku krmit zhurba tech pozadovanych 24 hodin a pak dosla k
zaveru, ze ji dochazi baterky a poslala signal. Naopak autobaterie tech 50W
dokazala krmit nepretrzite pres 30 hodin, takze tam byla casova rezerva.
Samozrejme se k te autobaterii jeste musela pripojit pomerne vykonna a
"inteligentni" nabijecka.
Jak rikam, bylo to hodne netradicni reseni, ale pokud vim, tak funguje uz 10
let. Samozrejme kazdych tak 5 let je nutne vymenit akumulatory.
--
Petr
Skype: callto://fidokomik

Odpovidejte na petr na practisoft cz

Petr Vileta, Czech republic
(My server rejects all messages from Yahoo and Hotmail. Send me your
mail from another non-spammer site please.)

Please reply to <petr AT practisoft DOT cz>