Vyber UPS (nahrada APC/MGE)

Petr Špatka spatkak na luzanky.cz
Pátek Listopad 30 00:50:21 CET 2007

> Kdysi jsem resil podobny problem. Zarizeni se spotrebou 50W, ale bylo potreba
> ho pri vypadku udrzet pri zivote alespon 24 hodin. Vyresil jsem to dost
> netradicne, mozna vam to pomuze.

Vyzkoušel bych variantu "výměna aku". Prostě bych do nejlevnější UPSky
připojil 40Ah akumulátor a vyzkoušel jak se to bude chovat. Asi by to
ani moc nestálo - nějaký starý aku z auta a stará UPS se dá určitě
sehnat za "odvoz". Olověné akumulátory se podle mě většinou nabíjí na
nějaké konstantní napětím s nějakým omezením proudu a bude celkem jedno
co tam je za AKU. Akorát se to na maximum nabije za delší dobu. Horší je
to s dnešní inteligencí UPS - mohly by si všimnout délky nabíjení a
hlásit nesrovnalostí, ... . No a když by to jelo bez problémů, tak bych
tam hodil nový AKU.
Akorát bacha - moje zkušenost s používání UPSky jako měniče - UPSky
nemají dostatečné chlazení - jedné jsem při provozu na 80Ah aku vytavil
do plastového krytu koncové tranzistory. Konstruktér nepředpokládal, že
by to na maximum mohlo jet hodinu a ne jen 5 minut :-). Ale přežila to.
Jen bych z ní netahal maximum - to by mohlo stačit.
Petr