Vyber UPS (nahrada APC/MGE)

Miroslav Vašek miroslav.vasek na gmail.com
Pátek Listopad 30 10:25:48 CET 2007

On Nov 30, 2007 12:50 AM, Petr Špatka <spatkak na luzanky.cz> wrote:

> Olověné akumulátory se podle mě většinou nabíjí na
> nějaké konstantní napětím s nějakým omezením proudu a bude celkem jedno
> co tam je za AKU.

Moje "běžná autonabíječka" nabíjí prázdnou 44Ah baterku cca 5A na 12,2V a když
je plně
nabito je to méně než 0,5A na 14,4V

Akorát se to na maximum nabije za delší dobu. Horší je
> to s dnešní inteligencí UPS - mohly by si všimnout délky nabíjení a
> hlásit nesrovnalostí, ... .

Inteligentnější UPS (APC smart) ji nenabila a hlásila vadnou baterii.
Nějaká Victron nevimco ji prostě jen nenabila úplně..

> No a když by to jelo bez problémů, tak bych
> tam hodil nový AKU.
> Akorát bacha - moje zkušenost s používání UPSky jako měniče - UPSky
> nemají dostatečné chlazení - jedné jsem při provozu na 80Ah aku vytavil
> do plastového krytu koncové tranzistory. Konstruktér nepředpokládal, že
> by to na maximum mohlo jet hodinu a ne jen 5 minut :-).

:-D ještě že sem na to vždycky používal plechový APCčka (a nejely naplno)

--
Miroslav Vasek
miroslav.vasek na gmail.com